Zázračná dieta: Za 10 týdnů 8 kg dolů | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 20. června 2024

Svátek slaví Květa, zítra Alois

Zázračná dieta: Za 10 týdnů 8 kg dolů

ilustrační foto
ilustrační foto (iStock.com)

Kdo na léto nehubne, jako by snad ani nebyl. Někdy se shazování nechtěných špíčků ale z rozličných důvodů zastaví. Co dělat, aby se zase nastartovalo a vy už redukovat váhu nepotřebovali a jaké jsou nejčastější chyby, vysvětluje odbornice, nutriční terapeutka Mgr. Lada Nosková.

Plavková sezóna mnohé opět zaskočila. Zdalipak je ještě šance vypořádat se v tomto období s nějakým kilem navíc?

„Teď je dokonce ideální doba na hubnutí! Všude je spousta čerstvé zeleniny a ovoce. Přichází grilovací sezona, na které není nic špatného, protože vždy lze ogrilovat právě takové potraviny, aby vznikl vyvážený pokrm. Je tedy ještě moře času porovnat se čtyřmi pěti kily, které by v té plavkové sezóně mohly udělat velkou změnu.“ 

Jak hubnutí tentokrát pojmout, aby fungovalo a člověk příliš netrpěl?

„V prvé řadě bych opustila zběsilé a drastické diety. Protože víme, že je- -li dietní směr příliš krutý, je jen otázka času, kdy s tou »blbou« dietou dotyčný skončí a vrátí se ke svým původním stravovacím návykům.“

Takže?

„Takže má nejdůležitější rada je, udělat to tentokráte už konečně správně, tedy zaměřit se na vyváženou zdravou stravu, jíst pravidelně, věnovat se pohybu a hubnout na pohodu.“

Jak by vyvážená strava měla vypadat?

„Obsahuje všechno, co je pro organismus na denní bázi potřeba získat. Všechny makroživiny – sacharidy, bílkoviny, tuky. To je velmi důležité, říká se tomu trojpoměr živin. Budu-li mít stravu pod kontrolou, tělo bude uspokojeno, nebude se cítit v nepohodlí, nebude strádat, bude mít dostatek energie, bude syté a bude pohodově hubnout.“

Takže klasická cesta, kdy při hubnutí jako první vyřadíme přílohy a pečivo, není správná?

„Přestože je mnoho moderních diet postavených na vyřazení sacharidů nebo jiných skupin potravin, není to na dlouhodobé fungování. Dříve nebo později se lidé k těm »zakázaným« potravinám budou chtít vrátit. Zejména v období zvýšeného stresu. A nastane jo-jo efekt.“

Co když člověk dodržuje stravu, ale ke konci týdne už mu dochází motivace nebo je unavený a je zvyklý to řešit třeba čokoládou?

„Tak například hodně žen si myslí, že když si dají ke snídani ovesnou kaši s ovocem a oříšky, je to zdravé a vyvážené. Ale není, protože tam chybí ta zásadní třetí složka a to je bílkovina. A už může vzniknout pocit neplnohodnotného nasycení, brzkého hladu a zmiňovaná chuť na sladké. To, že lidé sahají po berličkách, je vždy jen důsledkem nevyvážené stravy.“

Jak udržet motivaci?

„Jde o to překlenout prvotní období, které může trvat tři čtyři týdny. Než najedeme na systém, než si zvládneme jídlo připravovat rychleji, efektivněji. Samozřejmě, je to práce a musí si to člověk odmakat, i v té kuchyni. Ale budeme-li trpěliví, uvidíme první výsledky do čtrnácti dní.“

Celý rozhovor naleznete v tištěné podobě Nedělního Aha! (11. 6. 2023)

Přečtěte si
AHel
12. 6. 2023 • 01:34

Paní něco doporučuje, ale obrázek je jen samá zelenina, ovoce a tuky, právě o bílkovinách, které jsou zásadní pro hubnutí není na obrázku ani stopa, nevím proč je to tak!!! Blbnete hlavu mladým holkám furt stejně.

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.