Manažerka Andrea (46) z Nejdku vyrábí kabelky z proutí!
Hrát si s přírodními materiály ji bavilo odmala. Přesto v sobě dlouho nenašla odvahu věnovat se jen a pouze tvoření. Teprve loni nastal zlom a Andrea Holzknechtová (46) pochopila, že má šanci se svými nápady uspět. Pod novou značkou Amelia E. se teď věnuje výrobě originálních kabelek z pedigu a kůže a koketuje s myšlenkou, že začne fušovat do řemesla i mistrům brašnářům.
„Už jako dítě jsem ráda kreslila, stříhala, později jsem šila oblečení pro panenky i pro sebe,“ vzpomíná na své začátky Andrea. „Uvažovala jsem dokonce o tom, že půjdu na nějakou uměleckou střední školu, ale nechtělo se mi odcházet od rodičů do velkého města už tak brzy.“ Ani během studia na gymnáziu ale na tvoření nezanevřela, naopak. Objevila kouzlo dalších materiálů a začala vyrábět šperky z mědi, moduritu i z kůže. A právě setkání s usní bylo pro Andreu osudové. „Byla to vlastně velká náhoda. Dostala jsem totiž velký pytel kožených odřezků a začala jsem zjišťovat, co všechno se s nimi dá dělat,“ vysvětluje. „Kromě šperků jsem z kůže začala vyrábět i malé obrázky. Dobře se to prodávalo, takže jsem měla při škole příjemný přivýdělek.“ Pak ale přišla maturita a s ní i nové povinnosti. Andrea věděla, že ji tvoření neuživí, a musela se poohlédnout po skutečném zaměstnání. Prošla několika pozicemi administrativního charakteru, trochu se věnovala i počítačové grafice, ale na skutečnou tvůrčí činnost tehdy úplně rezignovala. Vše se změnilo až s jejím odchodem na mateřskou dovolenou.
Věřit sama sobě…
Po porodu začala svými výrobky nejprve zkrášlovat domácnost. Pak se vrátila i k šití, a nakonec v rodinném centru absolvovala svůj první košíkářský kurz. „Naučili nás tam opravdu jen základy. Ale poprvé jsem se setkala s pedigem a byla to láska na první pohled,“ směje se sympatická brunetka. „Později jsem se zúčastnila ještě několika lekcí o základech sedlářského řemesla. Ale jinak jsem si na to, jakým způsobem chci tvořit, musela přijít sama.“ Protože měla vystudovaný marketing a management, začala se poté, co děti odrostly, tomuto oboru věnovat. Svůj čas ale dělila mezi sezení u počítače a řemeslné tvoření. A to bylo ubíjející. „Vadilo mi, že po mé práci nezůstává žádný hmatatelný výsledek,“ říká Andrea s tím, že věděla, že kdyby se rozhodla věnovat jen a pouze košíkům, mohla by její rodina přijít o jeden stabilní příjem. Podnikání na vlastní pěst tolik nevěřila, ačkoli si v roce 2018 začala budovat i vlastní dílnu. Něco se ale mělo brzy změnit… Loni v únoru se Andrea přihlásila do soutěže pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy a v krajském kole obsadila druhou příčku. To ji doslova nakoplo. „Viděla jsem, že cizí lidé věří mému projektu. A bylo na čase, abych mu začala věřit i já.“ Opustila proto stabilní zaměstnání a marketingu se teď věnuje už jen na půl úvazku. Díky tomu má dostatek času na budování vlastního nové značky, které dala jméno Amelia E. To podle pilotky Amelie Erhartové, která v roce 1928 jako první žena přeletěla Atlantský oceán.
Kde čerpá Andrea inspiraci a jak její výrobky vznikají? Dozvíte se v tištěném Aha! pro ženy číslo 8.