Zkuste styl Kačky Tiché: DIETA PRO CELOU RODINU | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 18. srpna 2022

Svátek slaví Helena, zítra Ludvík

Zkuste styl Kačky Tiché: DIETA PRO CELOU RODINU

.
(Foto Aha! – Karel Kopáč, archiv Kateřiny Tiché)

 Pohyb by měl tvořit nedílnou součást našeho života. To všichni dobře víme. Jak se ale dokopat a ještě lépe, jak zařídit, aby nás to bavilo? Jak dostat sport do programu všedního dne? Odbornice na výživu a trenérka Kateřina Tichá (36) prozradí své tajné fígle.

Nemusíte hned »potit krev«

Pokud jste delší dobu necvičili, rozhodně není vhodné, abyste se hned na začátku »odrovnali«. To není žádoucí ani z dlouhodobého hlediska, protože tímto přístupem byste si sport maximálně tak zprotivili. „Ideální je začít postupně, pozvolna a přidávat zátěže i délku cvičení,“ radí Kateřina. Pokud s cvičením nemáte žádné zkušenosti, najděte si alespoň do začátku kondičního trenéra. Vysvětlí vám vše potřebné, naučí základy správného pohybu a dokáže vám »ušít« cvičební plán přímo na míru, takže se vyhnete případnému zranění.

Jak elegantně zařadit pohyb do života…

 

Správný postup trenéra Na začátku připraví trenér vstupní diagnostiku vašeho pohybového aparátu a začne cvičit hluboký stabilizační systém páteře. Přizpůsobí cvičení vašemu zdravotnímu stavu.

Strava a cvičení

- Pokud máte energii, můžete cvičit ráno na lačno. 

- Po ranním tréninku je ideální se co nejdříve nasnídat – přijmout bílkoviny, sacharidy i tuky.

- Po cvičení můžete zařadit také proteinovou tyčinku nebo nápoj. - Když dodáte tělu po cvičení všechny živiny, nejen, že zrychlíte metabolismus, ale hlavně vás pak nedožene vlčí hlad.

Jaký pohyb je na hubnutí nejlepší?

Zkuste na to jít z opačné stránky. Neberte pohyb jako »nutné zlo« bez kterého nezhubnete, ale začněte na něj pohlížet, jako na skvělého parťáka, který vám cestu za vysněnou postavou významně usnadní! Také vás dostane do pohody, uvolní endorfiny a vězte, že větší blaho není! A je přitom jedno, čemu se budete věnovat, hlavní je, aby vás zvolená aktivita bavila a činila šťastnými. Což může úplně stejně splnit procházka, jóga, plavání nebo extra tvrdý trénink v posilovně.

Ranní 15iminutovka

  1. Před samotným cvičením se nezapomeňte zahřát. Stačí »běh« na místě, rotoped, zdatnější jedinci mohou zařadit skákání přes švihadlo, hluboké dřepy (pokud nemáte problémy s koleny), dřepy s výskokem.
  2.  Tricepsový klik na povadlé paže - o zeď obr. 1 nebo na zemi obr. 4. Dbejte na velký úzký úchop, lokty u těla. 3. Široké dřepy na posílení vnitřních stehen. 30 opakování. (obr. 3) 4. Prkno ve výdrži. Můžete začít na předloktí a potom jít do vyšší pozice na celé dlaně, zvedat střídavě nohy (postupně prodlužovat výdrž). Výpady. Pro začátek jsou lepší výpady dopředu, pak můžete zkusit i výpady dozadu. Střídejte obě nohy. 5. Výdrž v úzkém a širokém dřepu. (obr. 5+6)

Kateřina Tichá (36)

Popularitu přinesla Kateřině soutěž MasterChef Česko, kam se v roce 2016 probojovala do finálové desítky. V roce 2020 se stala absolutní vítězkou soutěže Maminka roku. Vydává kuchařky – nekuchařky, pořádá ochutnávky vlastních receptů, je osobní trenérkou. Také je maminkou dvou chlapečků – Vojtěcha (3) a Adama (2). Je propagátorkou »kompromisní« stravy.

Celý článek naleznete v tištěné podobě Nedělního Aha! (27. 2. 2022)



Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.