Jak poznat dobrou hospodu?

Máme pro vás dobrou zprávu! Hospod, které umí pečovat o zákazníky, pivo od jeho skladování až po správné načepování hýčkají a starají se o čistotu prostředí, pomalu přibývá! Víte, jak je poznat?
Čistota je základ
Měla by být viditelná už z ulice. Nedopalky, špína kolem vchodu, neaktuální nabídka, nejasná možnost platby kartou nebo informace o otevírací době, to vše by vás mělo upozornit na to, že podobné to může být i uvnitř. Nádobí, příbory i prostírání, vše by mělo být absolutně čisté, zrovna tak podlahy, pulty i toalety. Pozornost věnujte i personálu, zda nemá umolousaný oděv či zástěru. Ano, čistý by měl být i vzduch! Zápach přepáleného oleje také varuje.
Pěna a teplota
Česká hospoda bez piva je nemyslitelná. Ale není pivo jako pivo, i to nejlepší se dá zkazit, když jej neumíte správně ošetřovat. Na prvním místě je v péči o něj opět čistota a v těsném závěsu správné čepování. Když před vámi přistane půllitr, kde chybí pěna, je teplý nebo přechlazený, jsou na něm dokonce šmouhy od mastných rukou nebo od rtěnky, tak je něco hodně špatně a hospodě bude asi nejlepší se vyhnout.
Špatně umyté sklo
Nejčastějšími příčinami, kde hospody v péči o pivo selhávají, jsou právě nedostatečně umyté sklenice a špatný styl čepování. „To první se pozná podle ulpívajících bublin na vnitřní straně sklenice, rychle se rozpadající pěně nebo tím, že pivo nekroužkuje. Špatný styl čepování odhalíme zase nejčastěji tak, že pivo má velké bubliny v pěně,“ objasňuje Vojtěch Homolka, vrchní obchodní sládek Plzeňského Prazdroje, který má na starosti kvalitu čepovaného piva.
Království za personál
Číšníci a servírky to nemají jednoduché, říká se, že mají jedno z nejhůře placených povolání. Dnes už se i u nás orientují majitelé podniků na kvalitu servisu, jinak řečeno, na přidanou hodnotu, do které schopný a milý personál určitě patří. Obsluha by měla být schopná zodpovědět vše, co se týká menu, jednotlivých jídel a nápojů. Varovným signálem je pak nezájem personálu.
Méně je většinou více
Rozumné je, když není na stole 15 letáků, akčních nabídek a speciálních meníček, ve kterých se jako host ztratíte. Jídelní lístek by měl být jeden a ideálně aktuální, nápojový lístek může být jeho součástí nebo ležet samostatně. Méně tu často znamená více. Zárukou čerstvosti je spíše užší výběr jídel, na která se stále dodávají čerstvé suroviny.
Hodnocení na sociálních sítích
Hodnocení na sociálních sítích Nechceme odsuzovat žádnou službu ani sociální síť, ale nedejte na první dojem. Komentáře tam píší zaměstnanci podniků, zrovna tak jako konkurenti, a hodnocení tak nemusí být objektivní. Určitě je dobré mít nějaké vodítko, jen neberte procenta na webech jakou alfu a omegu. Spolehlivé vodítko nejsou často ani osobní reference. Pokud chystáte větší akci, raději se přesvědčte osobně.