Čenský, Morávková a spol.: Teleshopping v růžové zahradě! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

pátek 19. dubna 2024

Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Čenský, Morávková a spol.: Teleshopping v růžové zahradě!

Jan Čenský bez mrknutí oka dělá v seriálu skrytou reklamu různým výrobkům, ale přitom z toho nemá ani korunu navíc.
Jan Čenský bez mrknutí oka dělá v seriálu skrytou reklamu různým výrobkům, ale přitom z toho nemá ani korunu navíc. (TV Nova, ara)

Jan Kanyza (64), Dana Morávková (40), Jan Čenský (50) a další. Tyhle všechny využil seriál Ordinace v růžové zahradě k tomu, aby propagovali různé výrobky nebo přímo firmy. Herci se tak museli propůjčit k teleshoppingu, který zákon v pořadech dovoluje.

Nova častým zařazováním tzv. product placementu (umístění produktu) hazarduje s přízní diváků, kteří na reklamy nejsou zvědaví a jen je otravují!

Například v jednom z posledních dílů populárního seriálu si Dana Morávková aplikuje řasenku od známé kosmetické firmy a do toho se jí Jan Čenský ptá, jestli si dá kávu nebo cappuccino a na kameru přitom ukazuje krabičky s logem známé firmy.

V polovině seriálu pak Jan Kanyza pacientce, kterou hraje Hana Švejnohová, vysvětluje, že by ji mohl operovat doktor Roman Kufa, což je ve skutečnosti opravdový lékař provozující kliniku plastické chirurgie.

V samém závěru seriálu si zase Vlasta Žehrová (55) na nemocničním lůžku pročítá katalog známé cestovní kanceláře a podotýká, že je dobré si letní dovolenou vybrat včas. K čemu všemu se ještě populární herci sníží?

Magické označení PP

Každý příspěvek, který v seriálu propaguje nějaký výrobek, musí být na obrazovce označen písmeny PP (product placement). „Je to povinnost v televizi i v elektronické podobě! Označení se musí objevit na začátku i na konci pořadu a také po každé reklamě. Vysílatel se jinak vystavuje postihu,“ potvrdila deníku Aha! předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.



Přečtěte si
babcahanca
4. 1. 2012 • 05:44

Divím se hercům, že se propůjčují k takovým lživým a stupidním reklamám. Je to vše vesměs podvod, co by herec nepochválil nějakou blbost, když dostane 50.000,-- Kč, že??

kkrampota
6. 12. 2011 • 09:00

Jsem typický televizní povaleč a pořád jsem si říkal,že je čas to změnit - no a Nova mne k tomu konečně dokopala, protože na ty její slátaniny = ordinace a ulice, se už opravdu nedá dívat.No a tak konečně zase na řadu přišly knížky a křížovky,protože ani ostatní programy nic moc nenabízejí...

blastr
5. 12. 2011 • 20:16

Předpokládám, že za tyto reklamy se točí - sponzor pořadu. Vždycky se zasměju. Například nábytek Jamal byl, alespoň před 10 lety docela slušnej "aušus".

cestanikam
5. 12. 2011 • 19:43

První asi 3 roky jsem Ordinaci pravidelně sledovala a považovala ji za relativně slušný seriál. Teď už se hodně dlouho nedívám a pokud ano, jsem vesměs zklamaná. Na jednu z prvních reklam si pamatuji velmi dobře - když MUDr. Valšík s jeho vytříbeným vkusem měl "doma" složený nábytek z obchodu Jamall - nestačila jsem se divit. A obecně - nepatří to sice k tématu - nevím, zda tomu tak je, ale těch fyzických napadání mezi lékaři, které jsem stačila zaregistrovat, mi opravdu připadá trochu moc. Nebo je to snad nová běžná forma komunikace mezi vzdělanými lidmi?

Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.