Čenský, Morávková a spol.: Teleshopping v růžové zahradě!

Jan Kanyza (64), Dana Morávková (40), Jan Čenský (50) a další. Tyhle všechny využil seriál Ordinace v růžové zahradě k tomu, aby propagovali různé výrobky nebo přímo firmy. Herci se tak museli propůjčit k teleshoppingu, který zákon v pořadech dovoluje.
Nova častým zařazováním tzv. product placementu (umístění produktu) hazarduje s přízní diváků, kteří na reklamy nejsou zvědaví a jen je otravují!
Například v jednom z posledních dílů populárního seriálu si Dana Morávková aplikuje řasenku od známé kosmetické firmy a do toho se jí Jan Čenský ptá, jestli si dá kávu nebo cappuccino a na kameru přitom ukazuje krabičky s logem známé firmy.
V polovině seriálu pak Jan Kanyza pacientce, kterou hraje Hana Švejnohová, vysvětluje, že by ji mohl operovat doktor Roman Kufa, což je ve skutečnosti opravdový lékař provozující kliniku plastické chirurgie.
V samém závěru seriálu si zase Vlasta Žehrová (55) na nemocničním lůžku pročítá katalog známé cestovní kanceláře a podotýká, že je dobré si letní dovolenou vybrat včas. K čemu všemu se ještě populární herci sníží?
Magické označení PP
Každý příspěvek, který v seriálu propaguje nějaký výrobek, musí být na obrazovce označen písmeny PP (product placement). „Je to povinnost v televizi i v elektronické podobě! Označení se musí objevit na začátku i na konci pořadu a také po každé reklamě. Vysílatel se jinak vystavuje postihu,“ potvrdila deníku Aha! předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.