Maršálek, Slavíková, Pohlreich: Dusno kvůli předražené čokoládě!
Asi nic v současném cukrářském světě nerezonuje tolik jako dubajská čokoláda. Tahle cukrovinka je zkrátka v kurzu a ví to i vyhlášení kuchaři. Kdopak se rozhodl přihrát si polívčičku a vytěžit z trendu peníze i popularitu?
Kdo neokusil dubajskou čokoládu, jako by snad nebyl. To platí alespoň pro ty, kteří jsou ochotni za tuto dobrotu dát více, než je u běžné čokolády zvykem. A kde cinkají penízky, tam jsou šikovní byznysmeni a profíci ve svém oboru. Mezi ně patří i šéfkuchař a televizní osobnost Zdeněk Pohlreich (67).
Najednou se, jako i jiní další, rozhodl na způsob Willyho Wonky vydělat na čokoládě, kterou ale nutně nesrovnává se slavnou dubajskou. Jak to dopadlo? „Zatímco celý svět šílí po dubajské čokoládě, my potichu a trpělivě vyvíjíme Dolce čokoládu, která je tisíckrát lepší,“ cituje Pohlreicha magazín Rytmus života.
A protože jde o vlastní výrobu a slavné jméno, za takovou tabulku čokolády si tvář Ano, šéfe! účtuje 295 korun. Stojí za to? „Předražené nic, protože »Pohlreich hype« (vyzdvižení, pozn. red.),“ zhodnotil na Facebooku šéfkuchařovu čokoládu jeden z uživatelů.
Pozadu není ani hvězda Peče celá země, cukrářka Mirka van Gils Slavíková (64).Ta dokonce na sociálních sítích zveřejnila samotný recept na onu čokoládovou slávu. „I naše Mirka studio je poblázněné současným největším hitem a tím je dunajská čokoláda. Tak se na to podíváme, protože to je vážně »úzy pízy brnkačka«,“ řekla ve svém videoreceptu.
Na dubajské čokovlně ale nesurfuje další porotce pořadu České televize Josef Maršálek (42). Ten takovým rychlokvaškovým trendům odmítá podléhat a propůjčovat jim čas i tvář. „Několik firem mě oslovilo ke spolupráci při výrobě nebo pro výrobu samotnou. Ale kopírovat něčí nápad není má cesta. Jinými slovy to všem přeju, ale téhle honitby za ziskem s ukradeným nápadem se nezúčastňuji,“ oznámil Maršálek veřejnosti prostřednictvím deníku Blesk.