Deník Aha! na Facebooku

pondělí 29. dubna 2024

Svátek slaví Robert, zítra Blahoslav

Hrušínský na návštěvě u Bohdalové: Nebylo to ani trochu smutné loučení

Divadelní principál předal legendě dárkový koš
Divadelní principál předal legendě dárkový koš (Facebook)

Bojí se o zdraví! Jiřina Bohdalová (92) proto na doporučení svého lékaře, primáře kardiologického oddělení Nemocnice Na Homolce Petra Neužila (61), ukončila divadelní kariéru! Ta trvala neuvěřitelných 66 let. Fanoušky legendární herečky teď ale nejvíce zajímá, jestli bude alespoň dál natáčet.

To, že se Jiřinka rozhodla odejít z prken, která znamenají svět, oznámil veřejnosti principál pražského Divadla Na Jezerce Jan Hrušínský (68). Právě sem Bohdalová nastoupila přesně před 18 lety. „Tento týden jsme navštívili Jiřinu Bohdalovou – u příležitosti ukončení její divadelní kariéry. Do Divadla Na Jezerce nastoupila 3. října 2005 a teď na doporučení primáře kardiologického oddělení Nemocnice Na Homolce s aktivním hraním v divadle končí – a zase 3. října,“ napsal Hrušínský s tím, že je to symbolické.

Jiří Strach dotočil film s Bohdalovou: Bude hrát, dokud bude žít!

Video se připravuje ...

„Přesto to nebylo ani trochu smutné loučení, ale naopak celé odpoledne jsme prosmáli při vzpomínkách na osmnáct let naší divadelní spolupráce. Probrali jsme absolutně všechno, co se za posledních dvacet let v divadle stalo,“ doplnil a přidal fotografii s dárkovým košem dobrot, který herečce přivezl. Jak to je s koncem na prknech, která znamenají svět, popsal ošetřující lékař slavné herečky Petr Neužil, který jí se svým týmem v závěru loňského roku zachránil život, když prodělala plicní embolii.

„Jiřince jsem doporučil s divadlem skončit. Jednak to přináší závazné termíny, pak je tam velká prašnost a další nepříznivé jevy. Ostatní aktivity ať si vybírá sama podle libosti. To je myslím na férovku,“ sdělil deníku Aha! Neužil, jenž Bohdalku pravidelně navštěvuje v jejím domě. „Jiřino, přeji hodně zdraví a ještě mnoho skvělých rolí ve filmu nebo v televizi. Vím, že je divadlo nesrovnatelně náročnější. Proto tohle rozhodnutí plně chápu,“ doplnil pak ještě principál Jezerky Hrušínský.

Jiřina Bohdalová na narozeninách Františka Janečka: Chci už být prababička!

Video se připravuje ...

Řádí jako zamlada

Ačkoliv s divadlem kvůli zdraví sekla, v soukromí se Bohdalová úplně nešetří. Když může, chodí na večírky, kde dovádí jako zamlada. Minulý týden přišla popřát k padesátinám svému dvornímu režisérovi Jiřímu Strachovi, s nímž právě natáčí pro Českou televizi snímek Svatá o životě v nápravně-výchovném táboře stalinistického Sovětského svazu. A na parníku byla středem pozornosti. Bavila své okolí, smála se, přijímala poklony. Prostě milovaná Bohdalka...

Uživatel_5504444
8. 10. 2023 • 10:05

Paní Bohdalová je fenomén filmu i divadla, která chce odpočívat a chránit si své zdraví a to je nejdůležitější. Nebudu psát kolik ale přeji aby s námi tady žila co nejdéle a pokud to někdy půjde rozdávala radost svou přítomností mezi námi díky moc za vše Petr Hary

Konvalina Jaroslav
7. 10. 2023 • 17:33

Namyšlená herečka, která se vecpe všude.