Egor Remizov (32) a Yegor Lorenc (32) o svém byznysu s krabičkovým stravováním...

Kamarádi Egor Remizov (32) a Yegor Lorenc (32) založili v roce 2017 firmu FitKitchen, která nabízí moderní krabičkovou dietu pro všechny, kteří chtějí jíst zdravě a pravidelně, ale nemají čas na vaření. Dnes na to už nejsou sami, pomáhá jim více než 50 členný tým a řada food-tech vymožeností, díky kterým zvládají připravit až 5000 jídel denně. Aktuálně expandují i mimo Brno a Prahu.
Egor i Yegor se oba narodili na Ukrajině, ale seznámili se až v Praze, kde studovali na vysokých školách. Egor už v dětství vnímal jídlo jako důležitou součást jeho života. V prostředí, kde vyrůstal, bylo chutné jídlo středobodem všech rodinných sešlostí, a ačkoliv na střední škole studoval matematiku a fyziku, na vysoké škole se ke své vášni ke gastronomii vrátil. Yegor objevil svůj zájem o nutričně vyvážené jídlo díky své babičce, která vařila ve vojenské jídelně, kde měl Yegor přístup k informacím o správné nutriční hodnotě jídel. Tyto znalosti poté využil, když se začal intenzivně věnovat posilování. Bylo mu jasné, že pokud chce dosáhnout viditelných výsledků, vyvážená strava je základ. Vzhledem k tomu, že v té době neměl dostatek času na přípravu nutričně vyváženého jídla, viděl řešení v krabičkové dietě. „Nejprve jsem se snažil svépomocí žehličkou zatavit připravená jídla do krabiček. Ukázalo se, že to není úplně nejlepší řešení, takže jsem si poté pořídil ruční zatavovací stroj,” říká Yegor Lorenc. Na začátku rozvážel jídlo pouze svým známým,kteří byli v podobné situaci. Poté, co se na studentském portálu setkal s Egorem, kterého myšlenka na chutné, pestré a zdravé jídlo v krabičkách také nadchla, netrvalo dlouho a společně se pustili do podnikání naplno. „Vždy jsem chtěl vytvářet kvalitní a cenově dostupné jídlo pro mass market, a když mi Yegor představil jeho ideu krabičkové stravy, neváhal jsem,” doplňuje Egor Remizov.
Byznys se rozjel
Ačkoliv první dva roky rozváželi Egor s Yegorem krabičky po Praze sami, podařilo se jim rychle dostat do povědomí širší veřejnosti. Díky tomu mohlo již rok od založení vzniknout první větší výrobní středisko v Mirošovicích u Prahy, kde začali do výroby více aplikovat aspekty food-techu (potravinářská technologie, pozn. redakce). Velkým mezníkem byla covidová pandemie, která znamenala pro krabičkovou stravu velký boom. „Rozdíl v obratu mezi rokem 2020 a 2021 byl více než dvojnásobný,” uvádí Yegor s tím, že rozhodně neusnuli na vavřínech: „Zároveň totiž rostla i konkurence a my již od začátku věděli, že pokud chceme vyniknout, musíme jít cestou aplikace food-techu do firmy. Založili jsme tak samostatný IT úsek, který neustále vymýšlí, jak více a více zautomatizovat výrobní postupy.” Proces přípravy krabiček začíná u technologické karty. Ta analyzuje a sestavuje suroviny tak, aby každá krabička plnila potřebné nutriční hodnoty tarifu a obsahovala správný poměr makroživin. Přesně podle technologických karet jsou poté v kuchyni pokrmy připraveny a pomocí speciálních přístrojů a postupů, jako jsou například tzv. šokery a speciální gastroplyny, je vytvořena ochranná atmosféra pro zachování maximální kvality. Na závěr jsou krabičkám pomocí gravírovače přiděleny QR kódy, ze kterých může zákazník vyčíst podrobné informace o pokrmu. Kromě technologických vymožeností jim v tom pomáhá více než 50členný tým. „Všechny pokrmy jsou připravovány zkušenými kuchaři ve spolupráci s interní nutriční terapeutkou,” doplňuje Egor.
Více čtěte v tištěném APŽ číslo 5.