Spolujezdkyně Nikola V. (22): Museli jí vyšetřit mozek! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

pátek 26. dubna 2024

Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav

Spolujezdkyně Nikola V. (22): Museli jí vyšetřit mozek!

Dívky se navzájem hecovaly – k mluvení do videa i k vyšší rychlosti.
Dívky se navzájem hecovaly – k mluvení do videa i k vyšší rychlosti. (Foto Aha! – Karel Kopáč a Facebook)

Nikola V. (22), která se svou kamarádkou Nikol B. (†21) havarovala u Obrnic na Mostecku, dál zůstává v teplické nemocnici. Včera podle informací Aha! podstoupila ještě vyšetření na CT.

Dívčina rodina se těšila, že ji bude mít už v pondělí doma. Odchod z nemocnice se ale oddaluje. Tentokrát kvůli speciálnímu rentgenovému vyšetření, které mělo včera odhalit, zda Nikola V. při bouračce neutrpěla poškození mozku.

Jak vyšetření dopadlo a kdy bude propuštěna, nechce zatím nikdo říct. „Její stav je stabilizovaný,“ řekl pouze Ivo Chrástecký, mluvčí Krajské zdravotní, pod níž teplická nemocnice spadá.

Měla štěstí
Nikola V., která vystudovala hotelovou školu a pak pracovala ve firmě zvané žiletkárna, při nehodě utrpěla zranění hlavy. Podle některých svědků měla navíc v krku zapíchnutý odštípnutý úlomek dřevěné bariéry, do níž auto nabouralo.

Štěstí ale stálo při ní. Její kamarádku, řidičku Nikol B., která pracovala jako obsluha benzínové čerpací stanice v Teplicích, naopak opustilo. Zraněním, která při nárazu utrpěla, podlehla. Nezachránil ji ani rychlý transport vrtulníkem do nemocnice.

Co se stalo?
Nehoda se stala ve čtvrtek večer u Obrnic. Řidička Nikol B. (†21) a spolujezdkyně Nikola V. (22) jely autem do Teplic a video z cesty živě vysílaly na sociální síti. Zábava ale skončila tragicky.

Řidička, která během cesty telefonovala, mluvila do videa a hrabala se v kabelce, v zatáčce nezvládla řízení a auto ve vysoké rychlosti narazilo do dřevěné protihlukové bariéry u autobusové zastávky.

Jízda smrti Nikol B. (†21) a Nikoly V. (22) * Expert popsal:
Spolujezdkyně něměla řidičku hecovat!

Tragická havárie, po které řidička Nikol B. (†21) zemřela a spolujezdkyně Nikola V. (22) skončila v nemocnici, otřásla Českem. Obě se chtěly vytáhnout před kamarády na sociální síti. Pokud řidič porušuje předpisy, má mu v tom spolujezdec nějak bránit?

Dívky se minulý čtvrtek řítily rychlostí 140 km/h z Mostu do Teplic a jízdu živě vysílaly. Pak přišel osudný náraz do protihlukové stěny u obce Obrnice. Má spolujezdec nějaké povinnosti v případě, že řidič porušuje dopravní předpisy?

„Řidič musí mít pohodu. Pokud řidič řeší nějakou složitou dopravní situaci, tak na něj spolujezdec nemá mluvit a má mu dát prostor, aby se mohl plně věnovat řízení,“ vysvětlil expert na dopravu Roman Budský. „V případě, že se chce řidič předvádět, tak by ho měl spolujezdec krotit, nehecovat ho,“ dodal.

Nikola ale zřejmě oplétačky s policií mít nebude. „Pokud jde o méně závažné prohřešky jako je překročení rychlosti, tak spolujezdec nemá žádné povinnosti. U hrubého porušení předpisů, například když je řidič pod vlivem alkoholu, tak tam by teoreticky nějaká povinnost spolujezdce být mohla. Neměl by do auta sedat. Osobně jsem ale nezažil, že by za to byl někdo potrestán,“ sdělil Aha! renomovaný advokát Jan Černý.

Dívky řídí jako kluci
Agresivita, předvádění se, závodění a nebezpečné předjíždění jsou podle celoevropské statistiky u mladých řidičů spíše výsadou mužů. Častěji než ženy bourají kvůli příliš vysoké rychlosti, jízdě v nesprávném směru, či vinou pozdní reakce. „Ale mladé ženy přebírají vzorce chování mužů, jsou průbojnější. Bohužel se to projevuje i v riskování za volantem,“ řekl dopravní expert Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti, který statistiku zpracovával.

Jak je na tom VW Beetle s bezpečností
5 evropských hvězd, ale...


 Vůz VW Beetle, ve kterém děvčata jela, v evropských testech bezpečnosti Euroncap získal plný počet hvězd, tedy pět,  a prošel úplně bez problémů. Jenže...

V amerických testech IIHS už tolik úspěchů neslavil. Na rozdíl od evropských testů se tu totiž testuje i náraz jen menší částí předku do pevné překážky. A zatímco při nárazu plnou plochou nebo větší částí předku bylo auto bezchybné, tento test vůbec dobře nezvládlo. Záchranné systémy v něm úplně selhaly.

„Hlava figuríny se téměř nedotkla airbagu. Minula ho po levé straně, zatímco se řídící sloupek posunul o 12 centimetrů doprava. Pás navíc umožnil výrazný pohyb těla a hlavy směrem dopředu. To přispělo k nechráněnému nárazu hlavy do přístrojové desky.

Boční a hlavové airbagy v sedadlech se vůbec nespustily, což navíc zanechalo hlavu figuríny nechráněnou proti kontaktu s bokem vozu a objekty zvenčí,“ popisuje technická zpráva k testu. Sečteno podtrženo v takovém případě získaly pásy a airbagy ve VW Beetle známku »poor«, tedy bídné!

Na videa z tragické jízdy se můžete podívat zde:

Video se připravuje ...

Video se připravuje ...



Přečtěte si
-bello-
15. 7. 2017 • 19:11

vendetor hm, a v případě té druhé byl momentálně Darwin na pivu ...

hejpockej
12. 7. 2017 • 23:32

krava? spis vypada jak vopice, vytlemena do kamery

hejpockej
12. 7. 2017 • 23:29

takova blbka proc prezila, dyk je k nicemu, hnusna a blba

qwertina
12. 7. 2017 • 15:44

robin5

Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.