Triumf Jiřího Mádla: Byla o něj rvačka!

Přesvědčil nejen Českou televizi k financování svého obřího filmového projektu Vlny a z každé investované koruny byl nervóznější. Ovšem Jiří Mádl (37) coby režisér uspěl. O jeho film se na karlovarském festivalu strhla mezi diváky rvačka, každý ho chtěl vidět. Po premiéře se pak tleskalo vestoje.
Tak velký projekt coby scenárista a režisér ještě nedělal. „Bylo to strašně svazující! Když děláte takhle drahý film, který překračuje v mnoha směrech možnosti, jak se tady točí filmy, tak cítíte každou do toho investovanou korunu. Úplně vás studí vzadu na krku a cítíte tu tíhu,“ netajil před deníkem Aha! obavy, zda se příběh o statečných novinářích Československého rozhlasu v době srpnové okupace v roce 1968 povede.
Jisté napětí pocítili i herci na place – každý povedený záběr Mádl glosoval výkřiky radosti. „Tohle jsem nikdy nezažil. Jirka se z toho fakt umí radovat, když se to povede, na tom je vidět, jak chce, aby to bylo dokonalý. Jeho výkřiky radosti byla třešinka,“ prozradil Petr Lněnička (44).
Jak snímek na diváky funguje, si Mádl ověřil ve speciálním uvedení ve Varech. Velký sál hotelu Thermal byl nacpaný k prasknutí a diváci po závěrečných titulcích bouřlivě a dlouho tleskali. „Dnešek byl pro mě léčivý, po těch ovacích to ze mě spadlo. Někdo mi říkal, že v sedm se to otevřelo a v sedm nula tři bylo vyprodáno,“ radoval se Mádl, kterému nevadí, že nebojuje s filmem v hlavní soutěži. Ověřil si, že tohle téma je mezi lidmi stále živé, chtějí si připomenout i chmurné okamžiky československé historie.
Petr Lněnička
Vlny...
Film Jiřího Mádla zobrazuje napínavé a dosud utajené příběhy novinářů Československého rozhlasu v 60. letech minulého století. Do Redakce mezinárodního života Československého rozhlasu se mezi ikony Dienstbiera, Šťovíčkovou či Dobrovského dostává mladík Tomáš. Omylem, místo v redakci bylo snem mladšího bratra Pavla. Tomáš se stará hlavně o to, aby byli v bezpečí. Netuší, že redaktoři jsou v hledáčku tajných služeb. Ty se o činnost začnou zajímat o to víc, když se objeví nahrávka, jejíž odvysílání by mohlo změnit osudy mnohých. Zapíše se Tomáš do historie, nebo bude chránit sourozence, to poslední, co po smrti rodičů zbylo z rodiny?