Holka z reklamy na pivo: Učí čepovat chlapy po Evropě! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

neděle 23. ledna 2022

Svátek slaví Zdeněk, zítra Milena

Holka z reklamy na pivo: Učí čepovat chlapy po Evropě!

Půl života žila  Martina na jižní  Moravě mezi vinaři, pak se  přestěhovala do  města piva a díky  tomu původním  povoláním učitelka učí výčepní po celé Evropě.
Půl života žila Martina na jižní Moravě mezi vinaři, pak se přestěhovala do města piva a díky tomu původním povoláním učitelka učí výčepní po celé Evropě. (Foto Aha! – Tonda Tran, Plzeňský Prazdroj, Instagram/Martina Navrátilová)

Pivo a Česká republika k sobě neodmyslitelně patří! Na hlavu se u nás vypije nejvíc zlatavého moku v Evropě. Milují ho chlapi i křehké ženské pokolení. Důkazem je Martina Navrátilová (30) z Plzně, její život je už přes pět let pivem doslova zalitý, učí výčepní, nejen po Česku, jak správně načepovat jedno »orosené«. V době zavřených hospod kvůli pandemii si takový půllitr nemusíme jen představovat, pivní kulturu můžeme ctít i doma. Jaká má být třeba pěna?

Martinu Navrátilovou, holku za výčepem, jak se jí trefně přezdívá, můžete vidět i v reklamě.

„Je tam zachycen můj reálný příběh, který stále probíhá. Je za mnou kus práce, kterou jsem skutečně udělala. Tak snad se ze mě nestane jen ta holka z reklamy,“ řekla v rozhovoru pro deník Aha!.

Řada reklam bývá fiktivních, nejde o pravdivé příběhy. Vy ale skutečně jezdíte a učíte chlapy čepovat pivo...

„Ono to zní hezky, že jsem ta holka, co učí chlapy čepovat pivo. Pořád bych řekla, že je to ale půl na půl. Za výčepem bývá hodně žen.“

Jak vás příběh začal?

„V roce 2015 jsem se zúčastnila celonárodní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender, což je soutěž nejlepších výčepních. Probíhá formou regionálních kol, pak je národní kolo a já v něm byla druhá.“

Co bylo dál?

„Oslovili mě z Prazdroje s nabídkou práce. Řekli, že budu jezdit do zahraničí kontrolovat kvalitu piva a podávat reporty. Já na to kývla. No, a brzo jsem letěla do Španělska.“

Takže takový Francin z legendárních Postřižin Bohumila Hrabala, kterého ve filmu ztvárnil Jiří Schmitzer. Zní to jako velká důvěra od pivovaru, byla jste jediná?

„Bylo nás pět. Já jezdila ten rok nejvíce. K tomu chodila dobrá zpětná vazba. Možná i proto, že jsem se nestyděla vlézt i pod výčep, abych třeba odtáhla sud od chladiče, aby se jim neohříval, namísto toho, abych jim řekla, ať si zavolají technický servis. Já jim to tam rovnou rozebrala.“

Kdo umí lépe načepovat pivo? Žena nebo muž?

„Většinou to jde ženám lépe. Myslím, že pro to mají větší cit.“

Takže jste paní učitelka za výčepem. Víte, jak učit...

„Už jsem si našla způsob, jak lidi zaujmout. Vím, co zajímá chlapy, co ženské, a umím odpovědět i na rejpavé otázky.“

Jaké?

„Třeba dotazy na míru piva. O takzvané hladince jsou schopni říct, že to je podmírák.“

Jak je to s prvním a posledním pivem ze sudu?

„Největší fáma je, když někdo řekne, že první pivo ze sudu je nejhorší. Za mě je to nejlepší, když se o zařízení výčepní správně stará. To znamená, že po každém sudu proplachuje.“

Kde všude jste čepovala pivo?

„Byla jsem opakovaně ve Španělsku, ve Slovinsku, v Srbsku, Německu, Chorvatsku, Itálii, Maďarsku, Belgii či Dánsku.“

Právě v zahraničí Češi nelibě nesou, že dostanou pivo bez pěny...

„Existují některé značky, které se dle tradice čepují na nízkou pěnu. Já jsem ale člověk, který má rád pěnu a rád s ní pracuje.“

Existují i špatná piva?

„Češi jsou věční kritici a pivní odborníci. Každý má rád něco jiného. Někdo má rád řízek a jiný utopence. Zkazit pivo může i špatné skladování. Když vezmete dvě piva ze stejné výrobní linky, jedno necháte někde na sluníčku a jiné skladujete správně, vznikne rozdíl.“

Celý rozhovor najdete v tištěné verzi Aha! 7.11.2020



Přečtěte si
Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.