Opravdu nakoupíte vždy výhodně? | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 18. dubna 2024

Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav

Opravdu nakoupíte vždy výhodně?

Fotografie
Fotografie (internal)

Určitě se vám už také stalo, že jste pospíchali koupit určitou věc v domnění, že právě teď nakoupíte nejvýhodněji. Pak jste ale zjistili, že jste vůbec nemuseli pospíchat, protože i po ukončení slevové akce je zboží stále levné, či ještě levnější. Jinde zase nakoupíte s velkou »slevou« a pak zjistíte, že jinde byste nakoupili sice bez slevy, ale i tak levněji.

..

Obchodník se samozřejmě snaží prodat co nejvíce, ale nesmí při tom používat nic, co by zákazníka mohlo uvést v omyl – tedy klamavé praktiky. Mezi ně podle Zákona o ochraně spotřebitele patří například tzv. vábivá reklama, kdy třeba obchodník nabízí velmi levné zboží, ale má ho na skladě jen pár kusů.

Ke klamavým praktikám patří i to, když obchodník nepravdivě uvádí, že výrobek nebo služba budou nabízeny pouze po omezenou dobu s cílem přimět spotřebitele k okamžitému rozhodnutí, aniž by mu poskytl přiměřenou lhůtu potřebnou k rozmyšlení. Určitě jste se také setkali s tvrzením obchodníka, že zamýšlí ukončit svoji činnost nebo že přemísťuje provozovnu. Pak zákazník nakoupí rychle v domnění, že již později nebude mít k tak výhodnému nákupu příležitost.

To je také klamavá praktika.V následujícím testu jsme sledovali, jaké metody obchodníci při akcích používají, zda dodržují zákonem stanovené postupy při slevách či výprodejích a zda je nákup pro zákazníka opravdu výhodný.

Podrobné výsledky na www.itest.cz

Kliknutím zvětšete

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.