Revoluce ve světě módy: Umíráček vysokým podpatkům!
Podpatky, adieu! Sbohem, nobleso, nožky dlouhé, jako mají laně. Je konce klapotu na městské dlažbě, kdy se každý muž rád otočil, protože tušil božskou podívanou? Pravou i levou! Jehlám a botkám na vysokém podpatku, zdá se, odzvonilo.
Hlásí to obuvníci z Paříže a ti vědí vždycky všechno první, co se týče módy a botiček. Podpatky ztrácejí na oblibě. Cvakání teď ustupuje tichu gumových podrážek, píše The Economist. Tipem módních publicistů se staly »chunky boots«, těžké černé polokozačky s drážkovanou podešví. Tenisky, kdysi v chic čtvrtích vysmívané jako americká ohavnost, jsou v pařížských kavárnách a kancelářích běžným jevem. Téměř polovina Francouzek navíc v průzkumu přiznala, že na vysokých podpatcích ani neumí chodit.
Jehly slaví sedmdesát
To Francie přispěla k tomu, že se dámské boty na vysokém podpatku staly ikonou. Za otce jehlového podpatku je považován francouzský návrhář Roger Vivier (1907 – 1998), který jej navrhl již v roce 1954. Vložil do podpatku kovovou tyčku, která zpevnila strukturu a protáhla ženskou siluetu. Značka dodnes nazývá jehlové podpatky »nástrojem nezadržitelného svádění«.
Ikonická červená
Ještě dál posunul střevíce na vysokém podpatku francouzský návrhář luxusní obuvi Christian Louboutin (60), který deseticentimetrové jehlové podpatky doplnil slavnými červenými podrážkami. Jeden pár jeho lodiček se prodává za zhruba 800 eur (19 600 korun). Kupci se samozřejmě najdou, ale jde dnes o minoritní skupinu oproti minulým dekádám.