Jak zvládnout reklamaci: 11 kroků k úspěchu | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 28. června 2022

Svátek slaví Lubomír, zítra Petr a Pavel

Jak zvládnout reklamaci: 11 kroků k úspěchu

Něco s dárkem? Nevadí! Pomoc je snadná
Něco s dárkem? Nevadí! Pomoc je snadná (Shutterstock)

Nadělil vám Ježíšek šunt? U bot nejde zapnout zip, žehlička nehřeje a rychlovarná konvice nevaří rychle ani pomalu? Na nic nečekejte a nefunkční dárek reklamujte!

Reklamovat můžete zboží, u kterého se v průběhu 24 měsíců od jeho převzetí (koupení) vyskytne nějaká vada, kterou jste nezavinili. „Podstatné je, jak dlouho od zakoupení zboží ho půjdete reklamovat,“ vysvětluje právník Lukáš Zelený. Největší šanci na bezproblémové vyřízení máte v prvních šesti měsících. „Pokud se během nich projeví u zboží vada, má se za to, že existovala již při jeho převzetí. Je na podnikateli, aby prokázal bezvadnost zboží, pokud o to nastane spor,“ zdůrazňuje právník.

U řetězce na prodejně obvykle nezáleží

Zboží budete zpravidla reklamovat tam, kde bylo zakoupené. Výjimkou jsou obchodní řetězce. Ty by měly reklamaci přijmout v jakékoli své prodejně v rámci České republiky. Dejte si však pozor na ty, které se jmenují stejně, ale každý obchod provozuje jiný obchodník.

Originál účtenky nepotřebujete

Jako doklad při reklamaci nemusí sloužit jen klasická účtenka. Stačí i její fotografie v mobilu nebo výpis z účtu. „V některých případech se dá koupě prokázat i svědeckou výpovědí,“ vysvětluje právník. Podle zákona o ochraně spotřebitele musí při reklamaci zákazník dokázat, že u prodejce zboží koupil. O originálním dokladu se v něm nemluví.

Původní obal mít nemusíte

Zdůvodňuje prodejce zamítnutí reklamace tím, že chybí původní obal? Nepotřebujete ho! „Prodávající nemůže jakkoli omezovat vaše právo věc reklamovat a klást podmínky, které zákon nevyžaduje,“ upřesňuje Mgr. Zelený.

Nechte si zavolat vedoucího

Není reklamace možná, protože není v prodejně nikdo oprávněný ji přijmout? Nesmysl! V obchodě musí být vždy přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace, takže se tím nenechte odradit.

Více v Aha! 4. 1. 2021

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.