Rádce Aha! Pomoc s reklamacemi nechtěných dárků | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

neděle 14. srpna 2022

Svátek slaví Alan, zítra Hana

Rádce Aha! Pomoc s reklamacemi nechtěných dárků

Ilustrační foto
Ilustrační foto (Profimedia)

Zjistili jste během Vánoc, že váš dárek má nějakou závadu? Nenechte se nouzovým stavem odradit od reklamace. Koronavirová epidemie sice může reklamaci trochu ztížit, rozhodně ale není důvodem ji vzdávat.

Radost z dárku může pokazit nejen jeho vada, ale i složitá reklamační bitva. Vyplatí se proto znát svá práva a nenechat se prodejcem zaskočit. Tohle stojí za to si zapamatovat:

  1. Vaši reklamaci nemůže prodejce odmítnout. Důvodem není ani to, že si myslí, že je neoprávněná.
  2. Musíte dostat reklamační protokol s datem zahájení reklamačního řízení a požadovaným způsobem vyřízení reklamace. 
  3. . V reklamačním protokolu by měl být i popis stavu zboží, které reklamujete. Je to důležité pro případ, že by se reklamované zboží vrátilo poškozené.
  4. Náklady reklamace nese prodávající. Nic se na tom nemění, ani pokud by reklamace byla zamítnutá.
  5. Není nutné mít originál účtenky. Stačí i její fotografie v mobilu nebo výpis z účtu. 
  6. Stejně jako není nutný originál účtenky, nemusíte mít ani původní obal. Ten je nutný jen pro případ výměny zboží.
  7. „V praxi se to neřeší, pokud dokážete doložit doklad o koupi, avšak například v případě koupě prostřednictvím e-shopu je třeba, aby reklamaci vyřídil původní kupující,“ vysvětluje JUDr. Preuss.
  8. Zamítl vám prodejce vaši reklamaci? Ještě se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci nebo na soud. Zamítnutí proto chtějte písemně, jinak byste museli reklamaci dokládat pomocí důkazů.
Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.