Za tohle vaše střeva zatleskají | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 30. května 2024

Svátek slaví Ferdinand, zítra Kamila

Za tohle vaše střeva zatleskají

Vláknina je neocenitelným pomocníkem v dietě
Vláknina je neocenitelným pomocníkem v dietě (Profimedia)

Vláknina je neocenitelným pomocníkem v dietě, protože dokáže na delší dobu zasytit. Slouží také jako balzám na střeva. Pomáhá při léčbě zácpy, hemeroidů, syndromu podrážděného střeva či různých střevních zánětů. Které potraviny jsou tedy vlákninou nadupané?

Maliny

Maliny jsou nejen zajímavou zásobárnou vlákniny, ale najdeme v nich také vápník, hořčík, fosfor, draslík či vitamíny C a K. Blahodárný vliv mají maliny na zažívání, kardiovaskulární systém, plodnost, krevní tlak, imunitní systém a dokonce i pleť. „Malinami lze velmi dobře dekorovat, ozdobit jimi ranní snídaňové kaše, pudinky či limonády,“ radí odbornice na výživu Michaela Ryglová.

Tip na snídani: Čokoládová kaše s malinami Budete potřebovat: • 50 g ovesných vloček • 250 ml mléka • 15 g vysokoprocentní čokolády • 20 ml javorového sirupu • čerstvé maliny na dozdobení Postup: V hrnci ohřejte mléko. Přidejte čokoládu a míchejte, dokud se nerozpustí. Nasypte ovesné vločky a míchejte do zhoustnutí. Kaši odstavte, přidejte javorový sirup a vše promíchejte. Servírujte s malinami.

Hrušky

Hrušky se zařazují při odtučňovacích kúrách, ve 100 gramech je přibližně jen 60 kalorií. Jejich konzumace se doporučuje lidem se zánětlivými onemocněními trávicí soustavy, krevního oběhu a srdce. Víte, že... ...hrušky jsou výborným přírodním lékem při průjmu? Stačí nastrouhat hrušku a jablko v poměru 1:1 a po lžičkách jíst několikrát během dne.

Sušené ovoce

Kromě čerstvého ovoce je výborným zdrojem vlákniny sušené ovoce. Například sušené fíky obsahují jak rozpustnou vlákninu, která snižuje hladinu cholesterolu, tak i nerozpustnou vlákninu, která pomáhá proti zácpě. Jako účinné projímadlo bývají účinné i sušené meruňky či švestky.

Ovesné vločky

Jednou z nejznámějších vlákninových pecek jsou bezesporu ovesné vločky, které mají vysoké množství bílkovin, nenasycených mastných kyselin, vitamínů B1, B6 a E. Snižují cholesterol a posilují imunitní systém. Pravidelná konzumace ovesných vloček zlepšuje bakteriální osídlení střev. Mug cake (rychlovka do hrnku)

Budete potřebovat: • 5 lžic ovesných vloček • 2 lžíce jogurtu • 1 lžíce tvarohu • 2 lžíce mandlí • 1 vejce • 4 lžíce mléka • ½ banánu • lžíce chia semínek • lžička kypřícího prášku • lžička kakaa • tvaroh a jahody na dozdobení Postup: Smíchejte ovesné vločky, mandle, chia semínka, kakao a kypřicí prášek. Přidejte jogurt, tvaroh, vejce, mléko a banán. Vše důkladně rozmixujte. Hotovou směsí nalijte do hrnku vymazaným kokosovým olejem. Podávejte s tvarohem a jahodami.

Avokádo

Krémová dužina avokáda je nejen lahodným pokrmem, ale i skvělým zdrojem vlákniny. Avokádo obsahuje zdravé tuky, které pomáhají snižovat cholesterol. Mimo to avokádo obsahuje kyselinu listovou, která pomáhá v prevenci proti rakovině tlustého střeva, žaludku či slinivky břišní.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.