Tereza Svobodová (41) překonala vyhoření: Každá změna je k lepšímu!

Úspěšně podnikala, podílela se na televizním pořadu o vaření, měla dlouhotrvající fungující vztah a její život se zdál být ideální. Ovšem jen do doby, než ji její pracovní nasazení dovedlo k naprostému vyhoření a než ji lékaři oznámili, že má vážnou nemoc srdce. Dnes je Tereza Svobodová (41) z Hradištka za všechny tyto lekce vděčná. Jen díky nim našla samu sebe a způsob, jak pomoci i ostatním.
„Vystudovala jsem školu podnikání a managementu a ještě za studií, když mi bylo 21 let, jsem se dvěma společníky, z nichž jeden byl můj tehdejší přítel, založila firmu. Měli jsme tiskárnu na vypalovací obtisky, což mi bylo blízké, protože jsem vždycky tíhla k designu a mám ráda porcelán,“ začíná své vyprávění Tereza. Asi po čtyřech letech podnikání však z firmy odešla, protože její vztah s partnerem skončil a bylo lepší rozejít se i pracovně. Nechala se zaměstnat v jedné české firmě jako marketing manažerka. Po třech letech však zjistila, že už jí pozice zaměstnance nedává to, co by měla, že chce dělat sama na sebe, a založila vlastní marketingovou agenturu zaměřenou na strategický marketing. „Uvědomila jsem si, že jako zaměstnanec nikdy nedostanu takový prostor a ocenění, které potřebuji, abych se posunula dál. Nicméně dodneška na tu dobu vzpomínám v dobrém a jsem za vše vděčná.“ V rámci své firmy se Tereza zaměřila především na české podniky. „Byla to, a vlastně pořád je, moje srdcovka. Vždycky jsem chtěla být prospěšná tím, co umím, hlavně pro místní firmy, protože ty, na rozdíl od nadnárodních společností, většinou nemají prostředky na to jít cestou velké reklamy. Na druhou stranu si zaslouží být vidět, protože umět něco smysluplného vyrobit je velice těžké,“ říká.
Realizuje se i jinak
Během následujících let se Tereze dařilo pracovně i soukromě. Našla si nového partnera, její firma prosperovala, a to dokonce natolik, že se mohla pustit do realizace vlastních projektů a zkusit se vydat i jiným směrem, než byl strategický marketing. „Shodou náhod jsem potkala Vendulu Špetlíkovou, maminku na mateřské, která měla spoustu receptů klasické české kuchyně, a jejím velkým snem bylo vydat kuchařku. Znělo to zajímavě, viděla jsem v tom potenciál. V té době se u nás hodně psalo o zahraničních kuchyních a vyzdvihovaly se superpotraviny, zatímco česká kuchyně byla spíš upozaděná. Řekly jsme si, že by bylo dobré připomenout lidem tradici. Vždyť česká kuchyně je výborná, a když se použijí kvalitní suroviny, neměla by se z jídelníčku vyřazovat.“ Nakonec z jejich spolupráce vzešly nejen dvě papírové kuchařky, ale také televizní pořad. Nicméně pro Terezu to bylo zároveň i docela veliké sousto, které se neobešlo bez následků. „V rámci své firmy jsem se věnovala strategickému marketingu a do toho připravovala kuchařky a pořad, které jsem chystala v kooperaci s Vendy od A až po Z. Obnášelo to sehnat finance, zajistit scénáře a dramaturgy, jednat s televizí, vyřešit propagaci. Měla jsem toho moc a myslím, že tehdy jsem si opravdu sáhla na dno,“ vzpomíná.
Svou knihu vydává přes crowdfundigový portál www.hithit.com, kde ji aktuálně můžete podpořit (stačí zadat do hledání Tereza Svobodová nebo Návrat Bohyně). Svou prvotinu pojmenovala Návrat Bohyně, protože jak sama říká, cílem tohoto průvodce je pomoc ženám, stát se opět Bohyněmi, tedy těmi, které jsou šťastné, cítí lásku a dokážou ji dávat. Více o knize na https://navrat-bohyne.webnode.cz/
Kdy u ní nastala krize, jak se uzdravila a proč chce pomáhat ostatním? Čtěte v tištěném Aha! pro ženy číslo 16.