Pozor na triky obchodníků: Velká balení se nevyplatí!
Pokud při nakupování jaksi samozřejmě počítáte s tím, že větší balení znamená automaticky výhodnější nákup, pořádně se pletete! Například u bonboniér a některých jiných sladkostí to často vůbec neplatí!
Vydali jsme se mezi regály a nestačili se divit! Třeba u bonboniéry Geisha jsme v obchodě u většího a menšího balení našli na kile bonbonů rozdíl neuvěřitelných 313 korun v neprospěch větší krabice!
Zajímavé to bylo třeba i s čokoládou na vaření. Za stogramovou tabulku zaplatíte 12,90 Kč, ale za dvousetgramovou už 34,90 Kč. Z logiky věci by to přitom mělo být pouze 25,80 Kč či míň! Místo jednoho velkého balení si tak raději kupte dvě malé!
Jak je to možné? „Vždy záleží na obchodníkovi, jak si nastaví cenu. Má však povinnost o ceně vždy informovat. Na zákazníkovi pak je, aby sám posoudil, zda je pro něj výhodnější větší nebo menší balení,“ vysvětlila Miloslava Fléglová z České obchodní inspekce. Nezapomeňte tedy vždy počítat! Větší balení není vždy ekonomické!