Štědrý spořitelní bankomat v Plzni vydával klientům dvakrát víc peněz! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

pátek 26. dubna 2024

Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav

Štědrý spořitelní bankomat v Plzni vydával klientům dvakrát víc peněz!

Fotografie
Fotografie (internal)

Místo 13 tisíc měl bankomat v Plzni na náměstí Republiky omylem vydat Janovi S. z Plzně dvojnásobnou částku – 26 000 Kč. Česká spořitelna ho vyzvala, ať peníze vrátí. Odmítl s tím, že dostal jen částku, která mu byla stržena z účtu. Banka se s ním proto nyní soudí. Bankomat byl totiž štědrý k více lidem, ti už ale peníze vrátili.

„Zadal jsem výběr třinácti tisíc korun a tolik jsem také dostal. Stejná částka mi byla odepsána z účtu,“ popřel klient zcizení peněz. Česká spořitelna mu však nevěří a má proti němu údajně i důkazy.

„Tuto skutečnost lze opravdu prokázat, ale detaily nebudeme z bezpečnostních důvodů zveřejňovat. S ohledem na probíhající soudní řízení nemůžeme poskytnout bližší informace,“ sdělila Vendula Voláková z tiskového centra peněžního ústavu.

Advokát žalovaného Robert Kaše tvrdí, že z žádných důkazů nevyplývá, že by měl bankomat vydat jinou částku. Navíc má svědka, kterému přímo u stroje půjčoval 3 tisíce. Bankomat byl podle spořitelny štědrý dva dny.

„Během této doby obdrželo dvojnásobné množství peněz sedmdesát držitelů platebních karet. Z nich pětašedesát již uznalo, že jim byla vyplacena dvojnásobná hotovost,“ uvádí banka.

Problém způsobil zaměstnanec, který špatně doplnil kazetu s bankovkami. Místo tisícovek ji naplnil bankovkami dvojnásobné hodnoty.

Soud jednání odročil a chce vyslechnout další klienty banky.

Co dělat když...

●  Bankomat vydá víc peněz, než jste žádali?Musíte je podle právníků vrátit, nepatří vám. „Klienty informujeme a žádáme o navrácení peněz. Měl by se ale sám co nejdříve ozvat bance – nejbližší pobočce nebo na klientskou linku, kontakt najde i přímo na bankomatu,“ říká Vendula Voláková.

●  Bankomat vydá méně peněz?„I to se vli-?vem technické závady může stát. Klient by měl podat reklamaci a na základě výstupů z kontrolních mechanismů mu nevydanou část-ku plně kompenzujeme,“ uvádí Voláková.

●  V bankomatu zůstaly peníze z předchozí transakce? Hotovost v případě zapomenutí nezajíždí zpět. „Pokud klient najde v banko-matu nevybrané peníze z předchozí transakce, měl by kontaktovat banku,“ dodává Voláková.

Přečtěte si
schitu
5. 4. 2011 • 12:35

má jenom povinosti,všechno musí oznámit ,aby náhodou peněžní ústav o něco nepřišel.Divím se tomu chlapíkovi,že nešel víckrát.Odrbou nás kde to jde ,tohle je jejich bor-del,tak ať si ho vyřeší sami. Za každou chybu se platí a a slušnému,chudému člověku jsou schopni za banální chybu sebrat třeba střechu nad hlavou . Fuj , fuj

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.