Dálniční obchvat už za rok! Řidiči ušetří hodiny!
PRAHA – Ještě rok a pak už bude konec trápení v kolonách pomalu se posunujících aut. Pražská Jižní spojka, kterou musí v současné době projet prakticky všichni, kteří se potřebují dostat z východu republiky na západ a naopak, se uvolní a bude sloužit účelu, pro jaký byla původně navržena. Tedy jako součást vnitřního okruhu hlavního města.
Ještě rok a pak už bude konec trápení v kolonách pomalu se posunujících aut. Pražská Jižní spojka, kterou musí v současné době projet prakticky všichni, kteří se potřebují dostat z východu republiky na západ a naopak, se uvolní a bude sloužit účelu, pro jaký byla původně navržena. Tedy jako součást vnitřního okruhu hlavního města. Už za rok bychom se totiž měli dočkat nového obchvatu. Ten by měl průjezd Prahou urychlit až o desítky minut, v době dopravní špičky dokonce o hodiny!
„Všechny práce postupují podle plánu a propojení dálnice D5 a D1 by se mělo stihnout v termínu,“ tvrdí Ředitelství silnic a dálnic. Celková délka tří úseků, do nichž je stavba rozdělena, je přes 23 kilometrů.Technicky nejnáročnější je určitě šestikilometrový úsek, který se napojuje na současný konec dálničního okruhu u Slivence. Odtud totiž namísto současné trasy přes Slivenec a Hlubočepy na Barrandovský most a dále na Jižní spojku budou motoristé za rok jezdit skrz 1661 metrů dlouhý tunel a po dvou velkých mostech. Ten větší z nich přes údolí Berounky je dlouhý více než půldruhého kilometru. Na další dva úseky okruhu se pak napojí rychlostní silnice R4 od Strakonic, v budoucnu nová dálnice D3 směrem na České Budějovice a propojení se ukončí nájezdem na brněnskou dálnici D1.