Poslední šance ušetřit na dálniční známce: Zítra zaplatíte o 800 Kč víc
Dnešek je posledním dnem, kdy si mohou řidiči koupit dálniční známky za starou cenu. Od zítřka už bude třeba sáhnout hlouběji do kapsy. Ušetřit 800 korun mohou, pokud prodej viněty stihnou do dnešní půlnoci. A vyplatí se, i když ta stará ještě bude platit.
Jak tedy ještě ušetřit? Celkem snadno. Lze totiž využít odkladu platnosti viněty. A to až o 30 dnů. Pokud si tedy šoféři stihnou celoroční známku koupit ještě dnes za původní cenu 1500 korun (nově to bude 2300 korun) na oficiálních stránkách edalnice.cz a platnost té staré jim končí teď v březnu nebo třeba dubnu, pořád na tom vydělají 800 korun. I když roční kupón zdražuje, ty kratší měsíční a desetidenní naopak o pár korun zlevní. A nově se zavádí i jednodenní známka za 200 korun. Podle ministra dopravy Martina Kupky (48, ODS) bylo zdražení nevyhnutelné. „Pokud by docházelo k postupnému nárůstu ceny dálniční známky podle inflace, tak by dálniční známka teď stála přes 2500 korun. Snažili jsme se najít přijatelnou výši ceny,“ zdůvodňoval zdražení Kupka. Podle něj je třeba mít na paměti, že nové dálnice s sebou nesou větší komfort pro řidiče, ale i vyšší náklady na údržbu. Česko se tak má vydat cestou postupného zvyšování ceny dálničních známek podle inflace.
Pozor na podvodníky
Nejjednodušší způsob nákupu, při kterém půjde ještě ušetřit, je přímý nákup na internetu. Důležité je však využít oficiální stránky www.edalnice.cz. Jinak lze dálniční známky koupit na pobočkách České pošty nebo na čerpacích stanicích EuroOil. Pozor na podvodné e-shopy, které zvyšují poplatek, účtují různé manipulační poplatky a také tam jsou omezené možnosti ve správě známky.
Nápor je, ale systém běží
Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka uvedl, že v souvislosti s očekávanými změnami je v posledních dnech zvýšený zájem o nákup elektronické dálniční známky. „Největší nápor očekáváme poslední den, tedy zítra, kdy je možné do půlnoci zakoupit roční dálniční známku za stávající cenu. Systémy fungují bez problémů, zvýšené počty dotazů klientů odbavují operátoři zákaznické podpory 24/7,“ řekl.