Test zimních pneumatik: Které jsou nejlepší?
Již za měsíc, 1. listopadu, budeme muset mít na autě zimní pneumatiky kdykoliv vyjedeme na zasněžené nebo zledovatělé silnice. Německý autoklub ADAC testoval, které jsou dobré.
Řada řidičů přezouvá na zimní gumy preventivně, protože lepší vlastnosti než letní gumy mají zimáky, už když klesne teplota pod 10 stupňů. Jak ukázal čerstvý test německého autoklubu ADAC, s výběrem je třeba být opatrný. Většina gum sice dopadla dobře, ale našly se i takové, kterým byste se podle autoklubu ADAC měli vyhnout obloukem.
Sedmnáctipalcové pneumatiky
Mezi 16 modely pro vozy střední třídy (225/45 R17 H), které obouvá třeba VW Golf, Audi A3 nebo Škoda Octavia, je naprostá většina gum dobrá nebo uspokojivá. V čele tabulky se s výbornými výsledky umístila čtveřice zimních gum značek Continental, Michelin, Goodyear a Dunlop. ADAC ale doporučuje vyhnout se polským pneumatikám Kormoran Snow. Ty sice excelovaly na sněhu a ledu a velmi dobře si vedly i při srovnání vlivu na spotřebu paliva a opotřebení, ale naprosto selhaly při jízdě na suché a především mokré vozovce. V našich zeměpisných šířkách to je přitom častější situace, než skutečně zasněžená nebo ledovatá silnice.
Šestnáctipalcové gumy
Mezi šestnácti modely šestnáctipalcových gum pro malá SUV jako Dacia Sandero Stepway, Kia XCeed nebo Opel Crossland X dosáhlo hned sedm modelů na hodnocení „dobré“. Našly se ale i dva modely, které autoklub označil za nedostatečné a které vykazovaly závažné nedostatky: turecké Lassa Snoways 4 na sněhu a ledu a čínské Austone Athena SP-901 na suché a zejména mokré vozovce.
Kdy přezouvat
Podle zákona bychom od 1. listopadu do 31. března měli mít přezuto na zimní kdykoliv je na silnici souvislá vrstva ledu či sněhu, nebo se dají takové podmínky předpokládat. Bez ohledu na počasí musíte mít přezuto na úsecích silnic označených značkou Zimní výbava.