Nejkontroverznější spot roku 2007? Na Fernet...
PRAHA – Je to stejné pokaždé, když ten spot běží v televizi. Chlapi souhlasně pokyvují hlavou, ženy vysílají nenávistné pohledy.
Jau, to kouše! Cos to vzal za deku?
Muž a žena na pláži kdesi na Lipně.
Ona si na vše stěžuje: „...moc to teda nehřeje... To je hrozný tady... To si fakt nemohl vybrat lepší místo.... Hlavně že máš klid na ten svůj sport…. Jau, to kouše. Cos to vzal za deku...? A můžeš přestat číst, když s tebou mluvím...? A proč jsme vlastně nejeli v červen...“
To »ci« už ani nedořekne. Muž jí sáhne za krk, zatáhne za uzávěr a ozve se: »ssssssss…«
Reklamní spot na Fernet Stock se loni stal jedním z nejpopulárnějších, které se vysílaly v televizi. A také nejkontroverznějším. Rada pro reklamu na něj loni dostala nejvíc stížností. Všechny ale smetla ze stolu. Etický kodex prý neporušil. Na rozdíl od jiných spotů. Stížnosti na reklamu Berentzen se Sagvanem Tofim nebo propagaci brýlí firmy Grand Optical uznala jako oprávněné a už během loňska je nařídila stáhnout.
Arbitrážní komise Rady pro reklamu loni podle Lidových novin řešila 78 stížností, nejvíc právě na TV spoty.
Prošla: Fernet
Nejznámější hláška: „Jau, to kouše. Cos to vzal za deku...?“
Zajímavost: Reklamní agentura Young&Rubicam si »nezávadnost« spotu nechala Radou pro reklamu schválit ještě předtím, než se začal vysílat v televizi.
Neprošla: Berentzen
Nejznámější hláška: „...rozejde se s váma holka. I ta druhá. Pak potřebujete někoho, kdo vás podrží. Kámoše.“
Zajímavost: Reklama byla prohlášena za neetickou. Navozovala dojem, že osobní krizi lze řešit pomocí alkoholu.
Další nevyhovující reklamy: Např. Mounftield, Grand Optical, Nožířství Tupý (billboard).
Autor: (red)