Jak reklamovat jídlo v restauraci?! Hlavně ho nesnězte... | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

sobota 27. dubna 2024

Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav

Jak reklamovat jídlo v restauraci?! Hlavně ho nesnězte...

.
(iStock)

Přesolené, studené nebo tvrdé jako podešev. Jídlo v restauraci může být sázkou do loterie. Málokdo ale najde odvahu či odhodlání nedobrý pokrm reklamovat. Zatímco nefunkční pračku nebo nahnilá rajčata nemají Češi problém reklamovat, u jídla v restauraci často váhají.

Přitom při objednávce jídla uzavíráte kupní smlouvu, stejně jako třeba v supermarketu. A rovněž jako u »klasické« reklamace máte právo na nápravu, přiměřenou slevu nebo i na odstoupení od smlouvy. A podnikatel má na vyřízení reklamace 30 kalendářních dní. „Při reklamaci nedovařeného jídla v restauraci asi nebudete příliš spokojení, když k nápravě dojde až za 30 dnů. Pravidlem tak bude spíše řešení problému na místě nebo sleva z ceny,“ uvádí právník Lukáš Zelený, odborník na práva spotřebitelů.

V krajním případě můžete odejít bez placení

Při nespokojenosti s přineseným jídlem máte právo na přiměřenou slevu. Můžete ale požádat i o nový pokrm nebo jeho úpravu, třeba ohřátí. Pokud ale budou nedostatky natolik závažné, že je nejde odstranit, můžete od smlouvy odstoupit a odejít.

7 zásad pro řešení problémů v restauraci

1. Nebojte se na nedostatky upozornit

Reklamovat můžete prakticky cokoliv, co neodpovídá smlouvě uzavřené mezi vámi a restauratérem. Přeci nebudete jíst rozvařené knedlíky či připálený řízek. Ozvěte se i při nedodržení množství uvedeného v jídelním lístku.

2. Stěžujte si včas

Nejste spokojení? Stěžujte si obsluze co nejdříve poté, co nedostatek odhalíte. „Domáhat se nápravy v momentě, kdy máte pokrm v sobě, sice lze, nicméně prokázat, že jídlo nebylo dovařené, bude velmi obtížné,“ podotýká právník Zelený.

3. Nerozčilujte se

Svůj problém číšníkovi vysvětlete v klidu a přesně ho popište. „Kdyby se číšník zdráhal, nechte si zavolat osobu, která má vyřizování reklamací na starosti – v každé provozovně musí být vždy někdo takový přítomen,“ radí právník.

4. S chutí možná neuspějete

Studená omáčka nebo plesnivé brambory jsou nedostatky, kvůli kterým se s vámi obsluha asi hádat nebude. Složitější je to u vad subjektivní povahy. Co je pro někoho přesolené, jinému vyhovuje. S reklamací tak nemusíte uspět.

5. Množství podle jídelního lístku

Pokrm by měl odpovídat množství uvedenému v jídelním lístku. Stěžovat si ale můžete i na teplotu. Podle norem musí mít teplý pokrm alespoň 60 °C. Studené jídlo sice může kuchař ohřát, pokud by ho tím ale znehodnotil, máte nárok na nové.

6. Sleva za čekání

Čekáte a jídlo nikde? V případě dlouhého čekání můžete požadovat slevu nebo rovnou odejít. U jídel na objednávku by měla být doba přípravy v jídelním lístku uvedena, nebo by vám ji měla sdělit obsluha.

7. Zkontrolujte účet

Vždy si zkontrolujte, jestli útrata odpovídá cenám uvedeným v jídelním lístku. Účtenka nesmí obsahovat žádné poplatky, s nimiž vás obsluha dopředu neseznámila. Pokud vám je naúčtuje, nemusíte je platit. I výše spropitného záleží na vašem rozhodnutí.

Přečtěte si
Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.