Po zrušení poboček v Sokolově: Hodinové fronty na jediné poště
Obavy se naplnily. Po uzavření tří stovek poboček České pošty v zemi se už ukazují první problémy. Například v Sokolově, ve kterém žije asi 20 tisíc obyvatel, nyní funguje pouze jedna. Tvoří se na ní fronty i během prázdninového dopoledne.
Při vstupu na pobočku v ulici Karla Havlíčka Borovského se klientů okamžitě ujímá pracovník České pošty. Radí, které tlačítko na automatu s číselným pořadím zmáčknout. Ani to však provoz výrazně nezrychluje. „Čekal jsem 45 minut. Potřeboval jsem využít služby CzechPOINT k vytištění jednoho z dokumentů,“ říká pracující důchodce z nedaleké Březové Miroslav Šulcek (66). Jeho slova potvrzuje i seniorka Marie Korbelová (86). Právě ona musela přijet autobusem, protože pobočka v nejvíce osídlené části Sokolova – sídliště Michal, kde žije až 12 tisíc lidí, byla zrušena. „Musím zaplatit složenky. To víte, tohle je pro nás důchodce komplikace. Musíme se kvůli tomu táhnout až sem do města. Před tím jsem ji měla na dosah. Udělali velkou chybu,“ míní seniorka. S touto transakcí na poště i ona strávila desítky minut. Problémy mají lidé nejen s delší dobou čekání, ale například i s parkováním.
Problémy očekávali
„Komplikace a problémy se zrušením pobočky na sídlišti Michal jsme předpokládali a upozorňovali jsme na ně. Opakovaně jsme se snažili s Českou poštou jednat. Chtěli jsme pobočku zachovat a případně z ní vytvořit poštu Partner plus. Stálo by nás to ale milion ročně, což zastupitelstvo neschválilo. Tato varianta je však stále otevřená, i když za jiných podmínek. Prozatím jsme provedli alespoň dopravní opatření. Situaci nadále monitorujeme, “ ujišťuje starosta Sokolova Petr Kubis.
Co na to Česká pošta?
„Na postě Sokolov 1 je průměrná čekací doba 3,5 minuty. Delší doba, než se klient dostane k přepážce, kde si vyřídí své poštovní záležitosti, může nastat u služeb CzechPOINT. Je to způsobené tím, že samotné vyřízení této služby zabere více času, než běžná transakce, jako je například poslání dopisu. Proto může být nárazově čekací doba delší. Doporučujeme všem, zejména zákazníkům, kteří si na poštu jdou vyřizovat tyto „dlouhé transakce“, aby využili možnost objednat se na konkrétní službu a konkrétní čas,“ radí mluvčí České pošty Matyáš Vitík.