Přežili jsme a využili příležitost k růstu, říká o znovuotevření ReFresh bister jejich ředitelka Lucie Benešová | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

neděle 14. srpna 2022

Svátek slaví Alan, zítra Hana

Přežili jsme a využili příležitost k růstu, říká o znovuotevření ReFresh bister jejich ředitelka Lucie Benešová

 (Designex Food s.r.o.)

Mgr. Lucie Benešová je ředitelkou sítě ReFresh Bistro. Když před čtyřmi lety nyní 27letá vedoucí celého byznysu pracovala na otevření první zkušební pobočky, netušila, že během několika málo let se tento nápad rozvine po celé republice a bude zajišťovat stravování pro více než 30 000 studentů.

Covid ReFresh Bistro nepoložil

ReFresh Bistro je unikátní koncept školního bufetu. Za jeho založením byly snahy o zprofesionálnění přístupu ke školním bistrům. Cílem bylo vytvořit příjemné prostředí s profesionálním personálem, a především nabídkou potravin, které si studenti ve školách jen tak nekoupí. To vše při udržení nízkých cen, protože jak známo, studenti mají poměrně hluboko do kapsy.

První pobočka ReFresh Ristro začala fungovat v roce 2017, v současné době jich je už 18. Tímto počtem však růst nekončí. „Od první provozovny uplynuly čtyři roky a již toto září otevřeme naši 35. pobočku. Rychlost otevírání nových poboček je větší, než jsme čekali, a proto v rámci našeho pětiletého plánu rozvoje plánujeme do roku 2026 otevřít naši 70. pobočku,“ naznačuje Mgr. Lucie Benešová další rozvoj.

Podobně jako spousta dalších provozoven, i školní bufety byly většinu z uplynulých 12 měsíců zavřené. Když totiž studenti nechodí do školy, není jaksi koho obsluhovat. S tím, že by to pro ReFresh bistra však znamenalo konec, se nikdo ve vedení nechtěl smířit. „Všechny restrikce a uzavření škol nás velmi zasáhly. Sáhli jsme si na úplné dno, nejhorší však pro mě bylo propustit desítky zaměstnanců, mezi nimiž bylo i spoustu maminek s dětmi, stejně jako pracující důchodci. Tuto zkušenost již nechci nikdy zažít. Velké většině jsme však mohli práci nabídnout zpět, a naopak nyní zahajujeme velký nábor dalších desítek až stovek zaměstnanců. Přežili jsme a využili příležitosti k růstu,“ říká ředitelka celé sítě ReFresh bister.

Zdravé a čerstvé potraviny pro studenty jsou základní myšlenkou celého konceptu

ReFresh bistra se nyní nachází primárně na středních školách, do budoucna však existují i myšlenka na další expanzi. Cílem je poskytovat zdravé a plnohodnotné stravování za přijatelné ceny během celého dne tak, aby studenti nebyli odkázáni pouze na odběr školních obědu nebo nabídku běžných bufetů, v horším případě automatů s jídlem. Není třeba si nic nalhávat, takový způsob prodeje potravin nemá s nějakou kulturou stravování ani se zdravým stravováním nic moc společného.

Proto školní bistro pod značkou ReFresh nabízí, jak už ostatně jeho název napovídá, čerstvé suroviny. Ať už to jsou velmi populární zapečené tousty, denní polévka, jogurty nebo čerstvé pečivo od prověřených dodavatelů. To představuje druhý pilíř, na kterém nabídka těchto školních bister stojí, všichni dodavatelé ručí za čerstvost a kvalitu dodávaných potravin.

O přestávce není čas! Proto je obsluha velmi rychlá

Třetí velmi důležitou součástí ReFresh bister je rychlá obsluha. Mgr. Lucie Benešová si uvědomuje, že o přestávce opravdu není často nazbyt. Je potřeba na poslední chvíli se naučit na písemku, doladit domácí úkol nebo si jen užít chvilky volna se spolužáky. Proto neustále pracuje na tom, aby při obsluhování v ReFresh bistru studenti dlouho nečekali: „Rychlost a kvalita obsluhy je naším hlavním pilířem. Abychom vyšli studentům co nejvíce vstříc, připravujeme zavedení samoobslužných pokladen, které ještě zrychlí a zkvalitní obsluhu našich bister. Instalace již započala a do konce roku 2021 budeme mít samoobslužnými pokladnami pokryto více než 40 % našich poboček.“

Není potřeba si nalhávat, že nějaká sladkost nebo bageta se v sortimentu těchto bister neobjeví. Jsou však vyvážené ovocem a dalšími výše zmíněnými čerstvými potravinami. Například zapečených toustů se, když školy fungují v běžném režimu, denně na všech pobočkách prodá zhruba 6 000 kusů. Navíc, na školách, kde je to nutné, splňují ReFresh bufety tzv. pamlskovou vyhlášku, která prodej některých potravin na školách reguluje. „Máme elektronický systém čipových karet, díky kterému pokladna pozná, který student si může a který nemůže koupit méně zdravé produkty, které pamlskové vyhlášce nevyhovují,“ naznačuje provozní ředitel konceptu ReFresh Bistro Filip Calta, jak si s nařízením z roku 2016 poradili.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.