Optimalizace od Topranker.cz – zkušenosti masážního salónu s naší prací a závěrečné hodnocení
Bez zviditelnění na internetu dnes může uspět málokteré podnikání. A málokterá z marketingových taktik vás pak v online světě posune dále, než SEO. Právě to je hlavním pilířem společnosti Topranker.cz. Zkušenosti s naší prací má i jeden pražský erotický masážní salón, který nám propagaci svého webu eroticmassagepraha.cz svěřil. Následující případová studie SEO vám ukáže, jak dovedeme zapracovat na webu prakticky od píky.
Topranker.cz zde své zkušenosti s optimalizací webu využil na maximum
V momentě, kdy nám byl web svěřen, bylo jasné, že bude vyžadovat větší než kosmetické změny. Takto vypadal, než jsme se pustili do optimalizace stránek pro vyhledávače.
- Doména byla více než rok stará.
- Web navštěvovalo 723 unikátních návštěvníků měsíčně.
- Stránky byly obecně jen málo konverzní. Chyběly přesvědčivé texty, call to action, tlačítka a další motivující prvky.
- Texty na stránkách byly krátké (v průměru cca 500 znaků) a nepříliš kvalitní.
- Meta tagy zcela chyběly.
- Na stránce nebyl žádný grafický obsah – žádné obrázky, videa, fotky atd.
- Webu chyběly Rich Snippets.
- Pro všechny dotazy byla pouze jedna vstupní stránka.
- Webu prakticky chybělo vnitřní odkazování.
- Stránky se pomalu načítaly – a to mívá vliv na jejich opouštění.
- Zaindexovány byly i zbytečné technické a duplicitní stránky.
- Zpětné odkazy neměl web skoro žádné – a ty existující byly většinou spamové či málo autoritní.
- Nadpisy obvykle obsahovaly pouze název masáže a nebraly v potaz vhodná klíčová slova.
- Web měl 3 jazykové verze – českou, anglickou a ruskou.
Co bylo třeba udělat
- Naše práce na SEO obvykle začíná analýzou klíčových slov. Ani tento případ nebyl výjimkou. Zanalyzovali jsme klíčová slova ve všech třech jazycích a nakonec se rozhodli zcela vypustit ruskou verzi s ohledem na nízkou frekvenci dotazů v tomto jazyce.
- Podle klíčových slov ve zbylých dvou verzích jsme pak připravili vhodnou strukturu webu. Pustili jsme se do optimalizace textů na stránkách stávajících i do psaní dalších textů pro stránky nové.
- Vytvořili jsme optimalizované meta tagy.
- Urychlili jsme načítání webu odstraněním prvků, které jej zbytečně zpomalovaly a nastavili ukládání do mezipaměti prohlížeče.
- Na web jsme přidali také online chat – jeho přidání může podstatně zvýšit počty objednávek.
- Stránky jsme doplnili grafickým obsahem.
- Nezapomněli jsme ani na Rich Snippets, které zvyšují míru prokliků ve výsledcích vyhledávání.
- Upravili jsme vnitřní odkazování, aby se do popředí dostaly ty nejdůležitější stránky.
- Vytvořili jsme také klientův profil na Google My Business – i jeho prostřednictvím lze získat nové zákazníky.
- S klientem jsme dohodli umístění nových fotografií a videí na web, aby se i takto mohla zvýšit míra konverze.
- Zvláštní stránku jsme věnovali i představení interiéru salonu.
Nepodcenili jsme ani linkbuilding
Analýza klientova odkazového profilu ukázala vážné nedostatky. Z existujících odkazů jich byla řada nefunkčních či neefektivních. Kvalita zbylých odkazů rovněž nebyla příliš na výši. Museli jsme proto přistoupit k jejich odstranění a nahrazení.
- Vytipovali jsme tematická fóra a přispěli na ně komentáři a odkazy na klientův web.
- Zároveň jsme vypracovali seznam tématických webů k dalšímu odkazování.
- Zanalyzovali jsme i odkazový profil konkurence a ty nejperspektivnější odkazy se nám podařilo získat i pro našeho klienta.
Následující grafy z Ahrefs ukazují vývoj návštěvnosti i viditelnosti webu při vyhledávání jednotlivých klíčových slov, jakož i rostoucí počet domén, z nichž se na klientův web odkazuje.
• Topranker.cz s.r.o.
A výsledek?
Měsíc po měsíci začala organická návštěvnost klientova webu narůstat. Po 7 měsících již činila 3437 unikátních návštěvníků za 30 dní. To je nárůst o 375 % - dost na to, aby se stal námětem pro naši SEO případovou studii.
Nárůst počtu návštěvníků za 7 měsíců:
Zdroje návštěvnosti (přes 80% z vyhledávačů).
Celou studii SEO si nyní dovolujeme zakončit slovy klienta samotného…
Egor
Majitel Number One Massage
Mnohokrát děkujeme společnosti Topranker.cz. Spolupracujeme s nimi už téměř rok a již během prvních pár měsíců jsme zpozorovali vynikající výsledky. Skvělí lidé, rozumná cena a značná flexibilita při řešení všech záležitostí. Jsou našimi spolehlivými partnery v rozvoji našeho on-line podnikání. Plánujeme s nimi spolupracovat i nadále a to v rámci všech našich budoucích online projektů.