»Už mi nevolejte!« Bič na obtěžující telefonáty | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 23. dubna 2024

Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří

»Už mi nevolejte!« Bič na obtěžující telefonáty

Ilustrační foto
Ilustrační foto (profimedia.cz)

Slibné investice, rychlejší internet, nebo levnější energie? Nevyžádaným reklamním voláním by mohl být s novým zákonem už v příštím roce konec. Ten však má i odvrácenou stránku.

Obtěžují vás hovory s nejrůznějšími nabídkami? Dá se tomu bránit, ale musíte pro to něco aktivně udělat. Buď teleprodejci na druhé straně drátu jasně řeknete, že o jeho služby a produkty nemáte zájem, a ať vás příště nekontaktuje, nebo se obrátíte na svého telefonního operátora. Sdělíte mu, že nechcete reklamní pobídky dostávat a ten si to zapíše ve svém účastnickém seznamu. Vládní novela zákona, která minulý týden prošla Sněmovnou, spotřebitelům život trochu usnadní.

Jen s výslovným souhlasem

Novela totiž předpokládá, že volaný si automaticky nepřeje být kontaktován kvůli reklamě. Telemarketéři by jej pak od ledna příštího roku, kdy má zákon vstoupit v platnost, už nemohli sami od sebe »lámat«. A kdo by o reklamní nabídky přeci jen stál, požádal by o zapsání do účastnického seznamu. Podnikatelské i oborové asociace ale upozorňují, že v případě schválení novely, kterou má nyní Senát, hrozí v oboru telemarketing velké propouštění.

Šéf asociace Hájek: Kdo půjde jako první?

Pojem call centrum nepředstavuje jen telefonní marketing, různé produkty vašich bank a telefonních operátorů, ale i projekty pro dobrou věc. A jejich pracovníky je opravdu různorodá škála lidí. „Nezanedbatelnou skupinu z nich pak tvoří osoby, které jsou dlouhodobě znevýhodňovány na trhu práce, jde hlavně o osoby se zdravotním postižením. Jeden z našich členů provozuje dokonce call centra ve věznicích, kde v tuto chvíli zaměstnává i několik stovek osob ve výkonu trestu. Tito operátoři volají pouze pro neziskové projekty, které by opět nebylo bez předchozího souhlasu možné realizovat čili by se propouštělo především mezi těmito operátory,“ sdělil Aha! Tomáš Hájek, šéf ADMEZ. Z šesti a půl tisíce pracovníků call center by jich prý třetina mohla dostat »padáka«...

Víte, že...

...služby call centrer pro Chytrou karanténu, kdy operátoři pomáhali s trasováním kontaktů, stály do března 121 milionů korun?

Přečtěte si
Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.