Unikátní prototyp kabrioletu Škoda Slavia: Bude někdy jezdit?
Tento nádherný spider by slušel nejedné garáži. Sporťák, který vytvořili žáci škodováckého učiliště, je opravdový klenot. V ceníku ho ale nenajdeme.
Automobilka ŠKODA AUTO slaví letos 125 let a žáci firemního učiliště výročí oslavili ve velkém stylu. Běžný hatchback Škoda Scala zbavili střechy a vytvořili prototyp, který by na českých sil nicích uvítal nejeden fanoušek značky. Škoda jen, že stejně jako ostatní žákovské vozy do sériové výroby nemíří.
„Žákovský vůz je stěžejním projektem každého ročníku Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO. V tomto již sedmém ročníku naši žáci při plánování, přípravě konstrukce a výrobě působivého modelu dokládají vysoký standard vzdělání v naší společnosti. Mají možnost postavit si své auto snů a současně přitom spolupracují s profesionály z různých oblastí automobilky. Seznamují se tak již v rámci výuky s postupy, které se po skončení studia na učilišti stanou součástí jejich práce v naší společnosti,“ vysvětluje Alois Kauer, vedoucí Škoda Akademie.
Je pořádně slyšet
Auto má i několik vychytávek, které by v rodinné scale asi těžko hledaly uplatnění. Do Slavie ale padnou dokonale. Třeba speciální závodní sedadla Sparco nebo výkonné reproduktory v přepážce za nimi. Basové mají 320 W a subwoofer 2250 W. Do zavazadlového prostoru se navíc vejdou dva elektrické skútry značky Škoda.
Hra světel
Novinka dostala speciální bílý lak Crystal Blue, který je složený ze tří vrstev a má namodralý perleťový efekt. Hru světel doplňují osvětelné prahy v barvách české trikolory převzaté z modelu Scala Monte Carlo. Osvětlený nápis Škoda na zádi vozu plní zároveň funkci brzdového a couvacího světla.
150 koní pod kapotou
O pohon sporťáku se stará benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) se sedmistupňovou převodovku DSG. Ten pochází ze sériové scaly stejně jako přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala také palubní deska včetně virtuálního kokpitu a infotainment systému. Dvacetipalcová litinová kola pochází z Kodiaqu RS a brzdy z Octavie RS. Kompletně přepracovaná je kromě karoserie i podlaha a výfukové potrubí.
Inspirovala je historie
Jméno modelu odkazuje zuje na první výrobek legendární dvojice zakladatelů Laurina a Klementa. Právě tak se totiž jmenovalo jízdní kolo, které v továrně začali vyrábět jako první. Tvar nové Slavie pak odkazuje na závodní speciál 1100 OHC, který škodovka představila v roce 1957.