Škodovka zmizela z uzavřeného areálu: Ukradli erko za půl milionu
Ukradli »porsche z Východu«. Tak se přezdívalo Škodě 110R, osobnímu kupé, které ve své době představovalo jedno z mála sportovních aut na našem trhu. Veterán zmizel z areálu v Praze 5. Jeho hodnota je půl milionu korun!
Kráska v červené barvě má i dnes již poněkud historickou SPZ ACZ 85-16 a její výrobní číslo je 5037311. Vyrobena byla v roce 1974. Jako dvoudveřové kupé představuje ale mezi československými vozy z té doby unikát. Asi i proto ji někdo 17. března ukradl z areálu na pražském Zličíně. „Pokud jste vozidlo viděli nebo víte, kde by se mohlo nacházet, kontaktujte, prosím, linku 158,“ žádá policista Jan Rybanský.
Sen kluků
Jak to, že má i »obyčejná« škodovka takovou cenu? „U veteránů vždy nejvíce rostou v ceně vozy staré 40 až 50 let. A to je i případ erka, které se vyrábělo v letech 1970 až 1980,“ vysvětlil pro Aha! Zdeněk Vacek z Auto Tipu. Ceny rostou třeba i proto, že si padesátníci a šedesátníci plní klukovské sny a pořizují si auta, po kterých toužili jako -náctiletí. K tomu se navíc přičítá cena oprav a renovací. Náhradní díly a samozřejmě i čas, který autu majitel věnuje, mohou dodatečně spolknout i stovky tisíc korun.
Závan Západu
V 70. letech, když Škoda 110R přišla na československý trh, působila jako malé zjevení. Dvoudveřové sportovní kupé mělo o něco vyšší výkon a atraktivnější vzhled než klasická embéčka. Dovoz aut ze zahraničí prakticky nebyl, a tak se vše, co bylo jenom trochu jiné, stalo hitem. I proto vznikla přezdívka »porsche z Východu«. Škoda se navíc snažila co nejvíc těchto aut vyvézt na Západ a prodat za valuty, proto se sbírá i v zahraničí.
Dvoudveřový sporťák
Škody 110R poháněl čtyřtaktní čtyřválec umístěný za zadní nápravou. Ten dokázal erko rozjet až na 140 kilometrů za hodinu. Řadilo se čtyřstupňovou převodovkou a brzdilo dvěma typy brzd. Na přední nápravě byly kotoučové, na zadní bubnové. Přední sedačky byly sportovní, nastavitelné a celkem pohodlné, zato ty vzadu byly spíše nouzové. Také k nim nevedly žádné dveře, kupé mělo jen dvoje.
Další letos ukradené skvosty
Zmizel ze stodoly
Historický nepojízdný vůz značky DKW typu 700, a navíc i zahradní traktůrek ukradl mezi 8. a 16. lednem drzý lupič ze stodoly na Radnicku u Rokycan. I když vůz nebyl v provozuschopném stavu, vyčíslil majitel škodu na více než 150 tisíc korun! Tyto vozy se vyráběly na konci 30. let v Německu, značka patřila do koncernu Audi.
Zloděj vůz ukradl, i když nemůže jezdit!
Čmajzl motorky
V Ostravě zase neznámý chmaták ukradl dva historické motocykly. Šlo o Jawu 250 z roku 1946 a motocykl CZ 150 C z roku 1951. Z budovy, kde je majitel garážoval, zmizely někdy mezi 4. a 19. březnem. Poškodil i plot, přes který lezl. Škoda činí asi 300 tisíc korun a pachateli hrozí až pět let vězení!
Ceny veteránů rostou
V Německu podle Svazu automobilového průmyslu loni stouply ceny historických vozidel o 2,2 procenta. Jsou ale modely, u kterých ceny stoupají podstatně více! Podle serveru aktuálně.cz tam nejvíc vydělali majitelé BMW 3.0 CSi ze 70. let. Auto v průměru stojí 67 500 eur (1 755 000 korun) a cena vzrostla o 46,7 procenta.
Dále vydělávají:
*Wartburg 353 cena: 4 900 eur (cca127 000 korun), nárůst hodnoty: 11,4%
*Opel Kadett B 1100 cena: 6 800 eur (cca176 000 korun), nárůst hodnoty: 23,6 %
*Volkswagen Brouk cena: 12 800 eur (cca 333 000 korun), nárůst hodnoty: 45,5%