Monika Petrásková (44) z Prahy - Péče o pleť má být rituál!
O kosmetiku a její složení se zajímala vždy, a to nejen proto, že ji samotnou trápila problematická a citlivá pleť. Postupně pak došla Monika Petrásková (44) k závěru, že pokud chce mít produkty, které jí budou stoprocentně vyhovovat, musí si je vyrábět sama. To ji pak přivedlo k vytvoření vlastní kosmetické značky Omofria, která pečuje nejen pleť, ale také o duši.
Monika se narodila v Praze, kde žila celý svůj dosavadní život, kromě období, kdy nějaký čas pobývala na Krétě. Před třemi lety se svými dvěma syny přestěhovala na sever Čech, ale v hlavním městě je pořád více než doma. „Jako malá holčička jsem chtěla být herečkou, psycholožkou nebo právničkou, což se mi do určité míry splnilo. Tvořím videa s návody na správnou péči o pleť a v Omorfii propojuji péči o vnější vzhled s péčí o duši pomocí každodenního pečujícího rituálu,“ uvádí. Po základní a střední škole absolvovala magisterské studium andragogiky, a než se před deseti lety stala matkou, měla možnost získat cenné zkušenosti v oblasti lidských zdrojů v menších a větších firmách, korporátních společnostech i ve státní správě. Kromě toho se během uplynulých dvaceti pěti let věnovala dalšímu osobnímu rozvoji a studiu. „Mezi důležité kroky na cestě mého profesního rozvoje patří rekvalifikace na kosmetičku v roce 2010 a studium kosmetologie na Univerzitě v Aténách v roce 2019, což mi umožnilo prohlubovat své znalosti v oblasti péče o pleť.“ Během svého osobního a profesního růstu získala také certifikaci v oboru somatického koučování, což jí teď dovoluje pracovat s lidmi na mnohem hlubší úrovni a pomáhat jim dosáhnout tělesného i duševního blahobytu. A za neméně důležitou považuje také svou certifikaci jako lektorky jógy, což jí dává možnost ukázat lidem, jak najít rovnováhu v jejich každodenním životě.
Důležité rozhodnutí
„Dalším mým zásadním krokem byla specializace na guasha terapii, obličejové masáže a aromaterapii, která mi dala nové nástroje a dovednosti v oblasti péče o pleť a celkové pohody. Kromě toho jsem absolvovala řadu kurzů zaměřených na péči o sebe a o pleť, což posílilo moji odbornost a schopnost doprovázet ženy na jejich cestě ke krásné a zdravé pleti a celkově spokojenému životu,“ popisuje Monika. Velice ji ovlivnila také samotná Kréta, kde nějaký čas žila a kde se jí narodil její první syn. Měla tam mimo jiné možnost seznámit se s místními přírodními produkty a s původními středomořskými a mínojskými recepturami. Oleje a bylinky se tam ostatně v kosmetice používají již od starověku. Nějakou dobu se také věnovala dovozu krétské kosmetiky, nicméně stále více koketovala s myšlenkou, že založí svou vlastní kosmetickou značku. Na trhu prostě nenašla vhodné produkty, a tato situace ji přivedla k rozhodnutí, že pokud chce mít kosmetiku, která jí bude skutečně vyhovovat, musí si ji vytvořit sama. „Dlouhá léta jsem si vyráběla vlastní kosmetiku, a to z jednoho prostého důvodu – moje pleť byla a stále je náročná. Musela jsem čelit kombinaci problémů v podobě akné a ekzémů, což tvořilo zcela jedinečnou výzvu.“ Oficiálně se začala její kosmetika Omorfia prodávat 11. 11. 2018, ale přípravy trvaly minimálně dva roky, takže by se dalo říci, že ji založila už na konci roku 2016. Začátky ji prý moc bavily, má ráda energii, když vzniká něco nového. Ladila složení každého produktu do fáze, než byla přesvědčená, že do něj není potřeba nic dalšího přidávat. Následovaly testy bezpečnosti produktů, certifikace, notifikace a pak výběr obalů, vymýšlení loga a designu krabiček. „To byl docela oříšek, protože finální podobě předcházely snad desítky návrhů, než jsem cítila, že to je to pravé. V designu se objevuje motýl jako symbol změny, naděje a osobní transformace. Podobně jako se housenka přerodí v krásného barevného motýla, i my lidé v životě procházíme různými fázemi. Každá proměna nás posouvá kupředu a pomáhá nám konečně roztáhnout křídla.“
Více čtěte v tištěném Aha! pro ženy číslo 50.