Muzikant Michal Dvořák (58) o spolupráci s Bondem: Kolik mu musel zaplatit?
Jestli mezi muzikanty existuje skutečně renesanční člověk, pak je to Michal Dvořák (58). Je nejen klávesistou kapely Lucie, to se všeobecně ví, ale je také skladatelem, producentem, velkým sportovcem, výtvarníkem a vynálezcem. S Lucií loni odehrál velkolepé koncerty, ovšem neméně ohromujícÍ je jeho hudební show Vivaldianno, s níž objel svět a aktuálně vystupuje i doma.
Michale, jak vás napadlo udělat moderně zrovna hudbu Antonia Vivaldiho?
„Vzniklo náhodou. V roce 2005, kdy jsem hodně dělal reklamní hudbu, aby bylo na složenky, jsem dostal zakázku vytvořit pro mistrovství světa ve flairu (koktejlová show a žonglování barmanů s lahvemi – pozn. red.) něco moderního, ale zároveň na úrovni. Vymyslel jsem, že uděláme Vivaldiho – je to barokní hudba, veselá, s pozitivními emocemi. Sedli jsme do studia a vytvořili pět skladeb.“
A ony měly úspěch.
„Až takový, že mě to překvapilo! Během týdne jsem dostal nabídky na pět dalších akcí. Pak jsem odjel na cestu kolem světa, a když jsem se vrátil, nápad žil dál. Tak jsme natočili celou desku a já si v roce 2014 vymyslel, že uděláme O2 arenu, a investoval jsem do ní životní úspory.“
Show diváky provází hlas vypravěče, což je u nás Jiří Dvořák. V anglické verzi ale máte přímo Jamese Bonda!
„Je to tak! (směje se) Dělám si z toho legraci, že Jirka Dvořák je historicky první český herec, kterého namluvil Pierce Brosnan.“
Jak se vám ho podařilo získat?
„Myslel jsem si, že je to nemožné, ale jak se říká »líná huba, holé neštěstí «. Podařilo se to díky kamarádovi Petrovi Kellerovi, který s ním spolupracuje a jednou mu to nabídl. Přečetl si scénář, řekl, že se mu to strašně líbí a že do toho jde. Jenže v tu chvíli se začala točit Mamma Mia! 2. Takže jsme skoro dva roky čekali, než to dotočí a producenti ho uvolní. Pak už to šlo rychle.“
Pierce Brosnan zpívající ve filmu Mamma Mia!
Jak to?
„Ozvali se mi 12. prosince 2016, že za pár dní, 18. prosince, máme být v Los Angeles, že chtějí zaplatit dopředu, zařídit limuzínu mezi jeho domem a studiem, zaplatit studio... Před Vánocemi je ta doba, kdy nejsou letenky, já neměl tolik peněz vůbec pohromadě, nicméně se to podařilo a my jsme se s ním potkali. Musím říct, že to byl obrovský zážitek.“
To věřím.
„Opět se mi potvrdilo, že ti nejšikovnější lidé jsou nejnormálnější. Byl neskutečně připravený, o Vivaldim věděl snad víc než my, říkal, že je to skvěle napsané – překlad do angličtiny nám dělal Jan Chicago Novák, který s Milošem Formanem spolupracoval na scénáři k Amadeovi a dělal s ním Valmonta. Byl úžasný, pokorný, přečetl nám všechny postavy a každou klasickou shakespearovskou angličtinou, pak současnější, hovorovější, americkou... Asi osm verzí, tím nás dostal do kolen, jak skvěle odvedl práci.“
Můžete říct, kolik stojí takový Brosnan?
„Je drahý, ale v relacích amerických hvězd to ještě nebylo tak strašné. Udělal nám to za cenu, která pro nás byla přijatelná. Normální ceny za pouze hlasový projev jsou ve vyšších statisících dolarů, on to pro nás natočil za nižší statisíce. Přesnou částku ale dle smlouvy říct nemůžu.“
Celý rozhovor naleznete v tištěné podobě Nedělního Aha! (14.1.2024)
Michal Dvořák o hudební show Vivaldianno Reloaded