Sexy krásky nelení: Jak se dělá móda v karanténě!
Pánské obleky vystřídaly tepláky, minisukně a blůzy zase šortky a vytahaná trička. Pandemie koronaviru zasáhla všechny oblasti T ekonomiky, tu módní nevyjímaje. Lidé v izolaci zkrátka nepotřebují dobře vypadat, stačí, když se cítí pohodlně. A na změnu ve spotřebitelských preferencích pochopitelně musely zareagovat i světové značky…
Specifická poptávka není to jediné, s čím se musejí návrháři a módní domy vyrovnávat. Tržby dramaticky klesají. Společnost Zara například v březnu vykázala o 24 % nižší příjmy, značka H&M dokonce o 46 %. Stovky lidí přišly o práci. Oděvním odvětvím prostupuje strach z budoucnosti. A tak se i firmy věhlasných jmen musely přizpůsobit a ustoupit ze svých zásad, přes které do té doby nejel vlak…
Fotografové bez práce
Improvizovat musejí i modelky. Protože jsou fotostudia zavřená, dostávají dámy od svých zaměstnavatelů domácí úkoly. Samy se musejí nalíčit, obléknout se do nových hadříků a na mobilní telefony nafotit tzv. lookbook (přehled aktuální kolekce). Jaká to je fuška, už si vyzkoušela například Bella Hadidová (23), ale také Terumi Muraová, které se ovšem multifunkční práce příliš nezamlouvala. „S celým týmem jsem musela být ve spojení přes videohovor. Zatímco mi dávali pokyny, nastavovala jsem se a fotila,“ postěžovala si časopisu Allure.
Není rouška jako rouška
Doma si ji sice ušijete ze staré látky, pokud ale máte pár tisíc navíc, vyplatí se investovat. Jen málokdo se totiž může pochlubit designovými »náhubky« z dílny módních domů, jako je Coty, Gap, Chanel nebo Burberry.
Zbytek článku najdete v tištěné verzi Aha!