Rodinné bohatství Pavlíny Wolfové: Mona Lisa v ložnici!
Rodinným bohatstvím se pochlubila dcera herečky Pavlíny Filipovské (75) a vnučka herce Františka Filipovského (†86). Moderátorka Pavlína Wolfová (45) má ve své ložnici v bytě na pražských Vinohradech nejslavnější portrét všech dob. Obraz Mony Lisy, respektive jeho kopii ze slavného filmu Císařův pekař a pekařův císař.
„Žiju v tom, v čem jsem vyrostla a v čem vyrostla moje máma a její brácha,“ řekla Pavlína o vybavení svého bytu, který se jen hemží starožitnými kousky.
„Ten lustr třeba dostala moje máma, když jí bylo jednadvacet let od svého tatínka k narozeninám. Dědeček ho našel podle inzerátů a nechal ho zrekonstruovat. Tohle všechno je po Filipovských,“ prozradila Wolfová, která vyrůstala v rodinném domě, z něhož se před sedmi lety odstěhovala a poklady si vzala sebou.
V kuchyni má dokonce obrazy svého pradědečka spolu s hudebními nástroji, na které hrál, a také vzácnou sošku. „Tenhle anděl nosil dárky na Štědrý večer mému dědečkovi Františkovi,“ prozradila moderátorka v pořadu Aleše Cibulky (39) Můžu dál? s tím, že unikátní dekorace zdobí i její ložnici.
„Mona Lisa je z filmu Císařův pekař a pekařův císař. Každý z těch herců, kteří ve filmu hráli, si mohli odnést domů tu »zaručeně pravou« Monu Lisu,“ řekla Wolfová s tím, že obraz ze známé filmové scénky domů přinesl právě dědeček František Filipovský, který si v komedii s Janem Werichem (†75) zahrál.Mámin portrét
Zeď nad kuchyňskou linkou u Pavlíny v bytě zdobí také malba její maminky, herečky Pavlíny Filipovské. „To je moje máma, když jí bylo devatenáct let,“ svěřila moderátorka, která má ke všem předmětům v bytě velký vztah.
Vnučka Františka Filipovského: Proč mu nesměla říkat dědečku a proč se s ním…
Celý článekMůžu dál? V pondělí!
Od 16. ledna běží premiérové díly pořadu Můžu dál? s Alešem Cibulkou každé pondělí od 20.15 na TV Barrandov. Repríza včerejšího dílu s Pavlínou Wolfovou poběží 21. ledna od 19 hodin na stanici Barrandov PLUS.
Pravá, či nepravá?
Kopie obrazu od Leonarda da Vinci pochází z české komedie o císaři Rudolfu II., který měl hned několik obrazů Mony Lisy a protože nevěděl, která je ta pravá, měl je vystavené raději všechny. „Kdybychom tak věděli, která je pravá, tak bychom si tu pravou nechali a ty nepravý bychom prodali za pravé. Ale co kdyby ta pravá byla taky nepravá. Tak si necháme raději všecky, ať jsou pravé či nepravé, protože člověk nikdy neví.“