Dietoložka Zuzana Pavelková Šafářová: Pomohla Pohlreichovi zhubnout! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

pondělí 20. května 2024

Svátek slaví Zbyšek, zítra Monika

Dietoložka Zuzana Pavelková Šafářová: Pomohla Pohlreichovi zhubnout!

»Šéf« šel do sebe a shodil 17 kilo!
»Šéf« šel do sebe a shodil 17 kilo! (Foto Aha! – Mária Rušinová a archiv Zuzany Pavelkové Šafářové, ara)

Šel na to chytře. Našel skulinku na kulinářském trhu – naučit gurmány vařit lehce a zdravě, a zároveň je neochudit o žádný gastronomický zážitek. Jenomže copak by to věřili buclatému kuchtíkovi 
Pohlreichovi? Kvůli svému pořadu v televizi a nové knížce Lehká kuchyně proto výrazně zhubl. Cvičil, změnil stravovací návyky, měl vůli. A v bohulibém úsilí měl i pomocníka. Výživová poradkyně Mgr. Zuzana Pavelková Šafářová tři měsíce dohlížela, radila a držela palce.

Byl to skvělý marketingový tah. Kila autora dolů jako argument a prodaný náklad nové kuchařky letí vzhůru. Šlo to jedno s druhým. Zdeněk Pohlreich chtěl zhubnout a chtěl i vydat knížku o lehké kuchyni. „Měl tak ještě větší motivaci a celý proces ho bavil, zajímal se o všechno,“ říká dietoložka Zuzana. 

Jídelníček a recepty pro pořad a knížku si sestavoval sám, koncepce je z jeho hlavy, detaily, lehký upgrade co se týče ingrediencí a podpůrné rady přidala Zuzana. V kombinaci se cvičením pod vedením trenérky Věry Brücknerové dokonalá synergie. Pro začátek nasadili desetidenní půst, resp. startovací fázi pro nabuzení metabolismu, vyčištění střev a organismu a následné hubnutí.

„Po skončení si pochvaloval, že se cítí, jako by se znovu narodil.“ Následně se podařilo postupně vymýtit zlozvyky, které s sebou nese kuchařské povolání a dostat do povědomí lepší stravovací režim. „Zdeněk měl svoji představu, jak chce hubnout. Samozřejmě výborně vnímá proces vaření a skladby jednotlivých jídel. Dělali jsme jen malá omezení.“

Ve finále zhubl okolo sedmnácti kil, od stovky spadl k osmdesátce a je znát, že je vitálnější a plný energie. „Ale nemíní ustoupit. Chce pokračovat, dokonce mě požádal, abych mu dál měřila tuky a svalstvo a dohlížela na tréninky. Má totiž ještě rezervy v regenerační fázi po výkonu. Tam je strava také velmi důležitá, abychom tělu sportováním spíš neuškodili.“

Zdeněk Pohlreich:
„Obouval jsem si boty a funěl jsem jako při maratonu. Váha už dýchala na paty stovce, musel jsem s tím něco dělat. Ale moc to nebolelo. Některý komponenty svojí stravy jsem omezil a některý zrušil. Tajemství je prostě jen v množství, které konzumujete, a jak často.

Ale neměli byste si podstatné odpírat. Aby v tom zůstala radost ze života. Konkrétně? Nejtěžší bylo odbourat cukr, vlastně jsem na něm měl lehkou závislost. Do malého šálku kávy jsem si dával jeden a půl cukru a vypil jsem jich za den sedm osm. Zrušil jsem pečivo z bílé mouky, zásadně jsem omezil těstoviny. A ubral jsem na smetaně. Jsem ale i přesvědčen o tom, že kouzlo tkví v tom, jak se to všechno jí.“

Zuzana Pavelková Šafářová spolupracuje kromě tradičních klientů s řadou sportovců a sportovních týmů. Coby tenisová trenérka a bývalá hráčka ping-pongu má ke sportu logicky blízko. Její rady využívala tenistka, sestřenice Lucie Šafářová, mj. v době, kdy se dostala do finále French Open a opanovala 5. místo žebříčku WTA.

Zuzana nyní sestavuje jídelníček mj. mladé české tenistce Kateřině Siniakové (20). Z konce stovky rychle poskočila až na 48. pozici v žebříčku, což je obrovský úspěch.Více na www.zuzanasafarova.cz

Zuzana Pavelková Šafářová: Problémem je koncentrace na jídlo! A to nejen u kuchařů!

Prozraďte, jak vypadá zmíněný půst?
„Není to o úplném hladovění. Jde o očistu organismu. Zdeněk tři dny jedl jen jablka. Ve všech možných formách, tepelně upravená, mixovaná, apod. K tomu minerálky, fresh džusy, čaje, konkrétně třeba kopřivový čaj. Pak následovala odlehčená strava.“

Takže žádné maso a pečivo.
„Čtvrtý den se jí zelenina, ovoce, ořechy. A pak se přidává obilovina, dále živočišná strava jako jsou vajíčka, a osmý den můžete poprvé maso.“

Byl poslušný klient?
„Má silnou vůli, je jedním z mých nejlepších klientů. A je také hodně zvídavý. Každý týden jsem mu měřila před cvičením tělesné tuky, svalstvo. A to ho bavilo, protože viděl pokroky, tak měl další motivaci.“

Co vidíte primárně špatně na jeho jídelníčku?
„Jídelníček není špatný. Jako kuchař vnímá jídlo, jeho přípravu, kvalitu. Ale problém je koncentrace na jídlo.“

Celý rozhovor si můžete přečíst v tištěném deníku AHA!



Přečtěte si
Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.