Největší silniční křižovatka!
PRAHA – Jaro roku 2010. To je termín, kdy by konečně měly zmizet nekonečné zástupy osobáků i kamionů u Barrandovského mostu v Praze a vlastně i na celé Jižní spojce. V roce 2010 by měl totiž být hotový úsek pražského dálničního obchvatu, který propojí plzeňskou dálnici D5 s brněnskou D1. Spojovat se budou na 10. kilometru D1, kde vznikne největší dálniční křižovatka v republice.
● Bude v roce 2010 na dálnici D1!
● Ale do té doby nás čeká peklo!
Kvůli její výstavbě nás ale mezi 8. – 11. kilometrem na rok a půl čeká peklo v podobě řady různých omezení. A ta už začala. V úseku je teď omezena rychlost na stovku. Hlavní problém ale nastane příští rok v létě, kdy se bude současná »déjednička« podkopávat a provoz bude převeden na nové mosty. V různých fázích výstavby se dají na tomto místě očekávat menší i větší dopravní komplikace. Už nyní je přitom tento úsek místem, kde se na D1 nejčastěji bourá.
I když původně odborníci předpokládali, že po dobu výstavby bude provoz na dálnici D1 zúžen do čtyř pruhů namísto současných šesti, nakonec počet pruhů zůstane i při jízdě po provizorních silnicích zachován.
Křižovatka bude zabírat mimořádně velký prostor, zejména kvůli tomu, že se budou křížit dvě šestiproudé dálnice. I pražský okruh bude totiž v tomto úseku stejně široký jako je D1 před Prahou. Cena křižovatky a devítikilometrového úseku od dálnice D1 k obci Vestec činí pět miliard korun.