V Sazovicích na Zlínsku přichází na svět nově i... Šlapací rapid!

Nadšeni jsou jimi dospělí, děti, ale hlavně sběratelé z nejrůznějších koutů světa. Řeč je o retro šlapacích autíčkách. Felicie, embéčka a další vznikají v Sazovicích na Zlínsku v dílně Tomáše Večeři (40). A nyní je na světě nový typ!
Funkční vyráběné modely jsou inspirované klasickými československými vozy a podnikatel vypravuje letošní hotové krasavce do zahraničí. Novinky jakou je třeba Rapid. „Tato autíčka se odkazují svými tvary na český kultovní automobil Škodu 120 a 130. Jsou zhotovená ale jako kabrio. Loni už byl hotový prototyp na přání zákazníka z Vídně,“ vysvětluje Tomáš Večeřa z Czech Pedal Car. A dodává, že se jim to trochu zvrtlo. „Potěšit jsme chtěli nadšence už na Vánoce, jenže v září přišla povodeň a vše zhatila. Ovšem teď je připraveno prvních 20 kusů pro dlouholeté zákazníky – sběratele, muzea a fanoušky veteránů ze severských zemí, kam se škodovky dříve vyvážely,“ vysvětlil.
Další autíčka pak půjdou českým a slovenským příznivcům. „Kapacita je 100 autíček za rok pro celý svět. Různé typy jsou už v USA, Anglii, Rusku, Kanadě a dalších zemích,“ prozradil. „Začínali jsme v roce 2017 – modely Škoda Felicie, Spartak, Š 1000 MB, Rally Monte Carlo, Aero, CPC 130,“ vypočítal Večeřa. Jejich šlapací autíčka stojí kolem 25 000 korun, levnější jsou pak stavebnice.
Vozítka s techničákem
Autíčka mají hliníkovou konstrukci. „Oproti dřívějším modelům jsme zesílili některé části podvozku – rozšířili zadní nápravy, vyztužili rám a silnější jsou i čepy řízení,“ vysvětluje Tomáš Večeřa. Karoserie je z ručně tvarovaného sklolaminátu, který je probarvován přímo ve formě. „Pokud se například poškrábe, dá se šrám zapravit a znovu vyleštit,“ doplňuje. Mini vozítka mají tapecírované posuvné sedadlo, svítí, blikají, a také troubí. A hlavně, jsou vybavené i technickým průkazem!
Ničivá povodeň
Dílna v Sazovicích je v přízemí domu a loni rodinu hned dvakrát postihla velká voda. Ta druhá, podzimní, byla devastující. „Po zkušenostech jsme koupili pytle a písek a skleněná vrata do dílny jsme zapytlovali do výšky 1,5 metru. Když to přišlo, uvnitř jsme stíhali vodu stále vybírat. Až tlak vody vše prorazil. Připadali jsme si jako na Titaniku. Vše začalo padat, míchat se mezi sebou, odplavaly komponenty pro výrobu i karoserie Tatry 603. Uvnitř bylo více než metr vody,“ vylíčil Večeřa pohromu.
Víte, že...
...u Nového Bydžova se nyní staví muzeum šlapacích autíček? Prostor tam bude mít i Czech Peal Car, zobrazí vývoj od rok 2017 dosud.