Hory bez sněhu: Jak reklamovat zimní dovolenou!

Zimní hory jsou krásné, i když na nich není sníh. Jenže za procházkami a výhledy z okna vyhřáté chaty jsme se tam většinou nevydávali. Bojíte se, že se to stane i vám? I zimní zájezd se dá reklamovat.
Záruka sněhu? Jak kdy!
Za množství sněhu zodpovídá příroda a ne cestovní kancelář. Některé cestovní kanceláře a také zimní střediska ale dávají za počasí v dané lokalitě ruku do ohně a nabízí záruku sněhu. Jak ale varuje sdružení dTest, není to vůbec tak jednoduché. Každá společnost takové záruce přistupuje jinak. Třeba lyžařská cestovní kancelář Nev-Dama nabízí garanci sněhu, kdy vám umožní stornovat zájezd, pokud je v provozu méně než 50 % lanovek v dané lokalitě. Cestovní kancelář Snowtrex zase nabízí možnost 5 dní před zájezdem zájezd stornovat, ale pouze pokud nefunguje žádná z lanovek, na kterou platí zakoupený skipas. To může být v případě velkých lyžařských oblastí i desítky kilometrů daleko. Jak ale uvádí dTest, některé cestovní kanceláře a agentury tímto souslovím bez jakékoliv záruky popisují jen místa, kde by sníh měl být. Tohle si zjistěte Na co se záruka sněhu vztahuje? Vrátí vám peníze za všechny dny, kdy jste nemohli lyžovat? Dostanete zpět částky za bydlení, skipasy, školu lyžování nebo dokonce půjčovné lyží? Nabídnou vám dopravu za lyžováním jinam?
Vraťte alespoň skipas
Jednotlivé lyžařské areály nabízí pro možnost vrácení skipasu různé podmínky. Za den, kdy se nelyžuje, vám mohou nabídnout třeba vstupenku do akvaparku, vrátit peníze, nebo vás jinak kompenzovat. Časté jsou ale i podmínky, že musíte skipas vrátit do určitého času a nesmíte jej ten den použít. Jestliže třeba lanovkou vyjedete po ránu na procházku na hřeben, pravděpodobně jej už nebudete moci vrátit. Běžně se poměrná část ceny skipasu vrací i v případě, že vám další lyžování znemožní úraz. Je třeba ale předložit potvrzení od lékaře.
Co je psáno je dáno
Nespoléhejte na ústně dojednanou nabídku. Klíčový je písemný doklad o zájezdu – smlouva nebo potvrzení. Uschovejte si ho spolu s katalogem nebo snímkem obrazovky s nabídkou, na kterou jste reagovali. Pokud se něco dojednalo ústně s pracovníkem kanceláře, dbejte na to, aby se to promítlo i do smlouvy. Jen tak předejdete pozdějším sporům o dohodnutých detailech zájezdu.
Sníh je, ale zbytek vázne
Když má zájezd jinou vadu, než je počasí, postupujte stejně, jako v případě letní dovolené. Tedy bez prodlení na danou vadu upozorněte pracovníka cestovní kanceláře, sepište s ním reklamační protokol, který si nechte podepsat a schraňujte důkazy – fotografie, účtenky atd. Do třiceti dní od konce zájezdu musíte reklamaci podat písemně cestovní kanceláři. Reklamovat takto můžete třeba jiný pokoj, jinou stravu, rozdílnou vzdálenost od sjezdovky než byla ujednána. Při vyjednávání o mimosoudním řešení se můžete řídit zejména tzv. frankfurtskou tabulkou (frankfurtskatabulka.cz), kde jsou vyčísleny procentuální slevy za jednotlivé nesrovnalosti. Je vodítkem zejména pro německé soudy, ale přihlíží se k ní někdy i v ČR.