Naletěli jste podvodnému e-shopu? Jak vám banka vrátí peníze! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 12. června 2025

Svátek slaví Antonie, zítra Antonín

Naletěli jste podvodnému e-shopu? Jak vám banka vrátí peníze!

Podvodné e-shopy.
Podvodné e-shopy. (istockphoto.com)

Podvodní obchodníci vymýšlejí stále nové způsoby, jak zákazníka okrást. Místo nabízeného značkového zboží přijde padělek, místo lákavého oblečení z fotografií nekvalitní šunt. Nenechte si to líbit a díky chargebacku získejte své peníze zpět.

Chargeback je služba, s jejíž pomocí můžete žádat vrácení peněz na platební kartu, v případě, že vám obchodník neposkytl zaplacenou službu. Řada lidí o jeho existenci ale ani netuší. Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví o chargebacku nikdy neslyšela zhruba třetina (34 %) lidí, kteří používají platební kartu. Naopak přímou zkušenost s reklamací platby má 13 % lidí. „Z těch, kteří využili žádosti o chargeback, 82 % získalo aspoň v některých případech peníze zpět,“ uvádí Monika Hrubá z České spořitelny.

Jak postupovat: Krok za krokem

Pokud obchodník neposkytl zaplacenou službu, např. nedodal slíbené zboží, neuznal reklamaci nebo porušil smluvní podmínky, můžete se u své banky domáhat vrácení zaplacené částky.

Kontaktujte obchodníka

Čekáte marně na zaplacenou zásilku? Začněte obchodníka »bombardovat« e-maily a vyžadovat buď zboží, nebo vrácení peněz. Doloženou komunikaci s obchodníkem pak předložíte bance při žádosti o reklamaci platby kartou.

Obraťte se na banku

Nereaguje obchodník na e-maily, případně napíše, že nic řešit nebude? Co nejdříve kontaktujte svou banku, která vydala kartu, ze které jste nákup zboží platili.

Doložte snahu

Aby mohla banka zahájit proces vrácení peněz, je potřeba doložit řadu dokladů, např. ten o zaplacení a doklady o tom, kdy měla být služba čerpána či zboží dodáno. „Pravidla karetních asociací vyžadují jak doložení komunikace držitele karty s obchodníkem o urgenci zboží či služby, tak prokázání obchodníka, že zboží nebo službu poskytl,“ vysvětluje Filip Hrubý z České spořitelny.

Můžete si počkat

Banky většinou vyřizují reklamace platby kartou rychle a peníze jsou na kartě připsané do několika dnů od podání reklamace. Může se ale stát, že si banka od vás vyžádá další dokumentaci.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.

Známé celebrity
Agáta Hanychová • Anna K. • Anna Slováčková • Artur Štaidl • Bolek Polívka • Dagmar Havlová-Veškrnová • Dagmar Patrasová • Daniela Písařovicová • Dominika Gottová  • Eva Burešová • Eva Samková • Felix Slováček • Filip Blažek • František Ringo Čech • Hana Gregorová • Hana Zagorová • Helena Vondráčková • Hynek Čermák • Iva Kubelková • Ivana Gottová • Iveta Bartošová • Jakub Prachař • Jan Čenský • Jan Kraus • Jana Adamcová Nováková • Jana Boušková • Jaroslava Obermaierová • Jiří Bartoška • Jiří Krampol • Jiřina Bohdalová • Jitka Čvančarová • Josef Kokta • Karel Gott • Karel Šíp • Kate Middleton • Kateřina Brožová • Libor Bouček • Linda Rybová • Lucie Bílá • Lucie Borhyová • Lucie Šafářová • Lucie Vondráčková • Lukáš Vaculík • Mahulena Bočanová • Marek Eben • Marta Kubišová • Martin Dejdar • Michal David • Monika Marešová-Poslušná • Ondřej Gregor Brzobohatý • Pavla Tomicová • Petr Janda • Rey Koranteng • Sára Affašová  • Sara Sandeva • Simona Krainová • Štefan Margita • Taťána Kuchařová • Tatiana Dyková • Tereza Kostková • Tomáš Plekanec • Václav Neckář • Veronika Arichteva  • Veronika Gajerová • Veronika Žilková • Vojtěch Dyk • Vojtěch Kotek • Zdeněk Pohlreich • princ George • princ Harry