Italská letadla pomáhala s hašením obřího požáru: »Krmila se« na Miladě
Vedle posil ze Slovenska a Polska našim hasičům pomáhala plameny krotit i dvojice italských obojživelných letadel Canadair CL- 415. Labe jim ale bylo malé, tak musela pro vodu létat k Miladě. Bohužel se ale musela vrátit zpět domů hasit tamější požáry a Česko aktuálně očekává srovnatelnou pomoc dvou letadel ze Švédska.
Italské kolosy do nádrže na vodu poberou přes 6000 litrů, musí k tomu ale mít ideální podmínky, které hladina Labe neposkytuje. Pro vodu tedy létala až do jezera Milada u Ústí nad Labem. Pro veřejnost se musela vodní plocha uzavřít, aby byl zajištěn nerušený průběh.
I přes zákaz koupání tam ale včera bylo živo, neobvyklá podívaná přilákala davy Ústečanů. Cesta k požáru a zpět pilotům zabere kolem 14 minut, nabrání vody přímo za letu je přitom otázkou maximálně 20 vteřin. Problematické je pouze doplňování paliva. Nejbližší přistávací plochou uzpůsobenou k servisu těchto obrů je pražské letiště Vodochody. Naštěstí jedna nádrž vydrží až 24 obrátek, prodlevy tedy nebudou časté.
Vrtulníky nabírají vodu přímo v parku: Hasiči jim napustili »bazén«
Rozsáhlý požár Českého Švýcarska nutí hasiče k nestandardním řešením. Pro hašení vzdálenějších ohnisek tak napustili velkoobjemovou nádrž na Mezní Louce. Ušetří tím drahocenný čas.
Speciální vak s 54,5 kubíkem vody vzdáleně připomíná zahradní bazén. Pilotům šetří desítky minut při jediné obrátce, kterou by jinak helikoptéry musely provádět až nad Labem. Cisterny vodu do vaku neustále doplňují, aby jeho hladina neklesla a už tak nebezpečný manévr nebyl pro vyčerpané piloty ještě těžší.
Nově se do hašení včera zapojil i velký armádní vrtulník Mi-17, který na rozdíl od ostatních zasahujících českých strojů unese bambi vak o objemu 2,5 tisíce litrů. „Ve Kbelích odzkoušeno a dnes jdeme do akce,“ ohlásila armáda včera na svém Twitteru.