Náměstí plné skvostů na čtyřech kolech: V Ostravě odstartovala 22. Veteran Rally
Sporťáky, kabriolety i luxusní limuzíny z doby první republiky. Pastvou pro oči byl start klasické soutěžní přehlídky Veteran Rallye v Ostravě. Nejstarším a nejobdivovanějším vozem byla Tatra 17 Phaeton z roku 1927. Dorazil s ní majitel Jiří Toloch (74).
„Získal jsem ji od legendárního šéfa ostravského Veteran Clubu Jiřího Vaňka, který na ni neměl čas a peníze, věnoval se jinému autu. Prodal mi ji jako rám, čtyři kola a rozebraný motor,“ směje se Jiří Toloch z Ostravy. „Ale já do toho přesto rád šel,“ dodal. Jeho tatrovka byla ve stejné barvě vyrobena pro první znojemský pivovar. „Jenže v roce 1934 ji nabourali a opravena byla jako hasičský vůz pro hasiče v Moravské Třebové. Naštěstí už má ale zpět svou původní podobu i barvu,“ usmál se majitel.
Časté opravy
Ač jde o zasloužilého veterána, Tatra 17 rozhodně Jiřímu Tolochovi jen nestojí v garáži. „Pořídil jsem ji před 19 roky, jezdím s ní šest let. Najeto už mám šest tisíc kilometrů. Byl jsem s ní třeba až ve Francii. Teď už ale kvůli zdraví jezdím méně,“ přiznal šofér. I jeho tatrovka má ale bolístky. „Každou chvíli je třeba něco opravit. Tu dynamo, tam startér či uhlíky. Nový chladič mě stál 80 tisíc. Už jsem do auta dal asi milion a půl korun. Když dojedu, tak dojedu, když ne, tak ne,“ bere vše s nadhledem Jiří Toloch.
Přijelo i porsche
Přehlídka veteránů a motoristických legend se konala letos už po dvaadvacáté. Na startu se sešlo 64 vozů, nejstarším byla Tatra 17 Jiřího Tolocha z roku 1927, nejmladším sporťák Porsche 928 GT z roku 1989. Sjeli se nadšenci a řidiči z Česka, ale také 11 polských, tři slovenské a jedna rakouská posádka.
Víte, že...
...Tatra 17 byla ve své době symbolem luxusu? Tuhle limuzínu si mohla dovolit jen bohatá klientela.