Před 40 lety došlo v Praze k tragické nehodě: Mezi mrtvými byl i školák (†6)!

Gejzír jisker a pak už jen zoufalý křik umírajících. Řidič tramvaje Miroslav D. přesně před 40 lety zapomněl přehodit výhybku a v plné rychlosti se na pražském Špejcharu převrátil na bok. Jeho nepozornost zabila sedm lidí včetně dítěte (†6).
Přeplněná tramvaj linky 26 jela 17. února 1982 okolo 16:45 hodin po Letenské pláni ve směru od Strossmayerova náměstí. V místě odbočky do smyčky Špejchar řidič Miroslav D. (tehdy 39) přehlédl, že výhybka na obratišti zůstala přestavená doleva a vysokou rychlostí okolo 45 km/h zabočil. Vůz vykolejil a převrátil se na pravý bok. Tramvaj Tatra T1 se poté s ohlušujícím rachotem za doprovodu jisker sunula 10 metrů po dlažbě, cestou smetla osobní auto i sloup veřejného osvětlení. „Pasažéři uvnitř poletovali jak v centrifuze. Pak nastalo zlověstné ticho, které vzápětí přerušilo sténání zraněných,“ napsala tehdy o nehodě Večerní Praha.
Tragická chyba
Na místě zůstalo šest mrtvých, další člověk zemřel během převozu do nemocnice. Nehoda si navíc vyžádala i 13 těžce raněných. Řidič Miroslav D. oproti tomu vyvázl podobně jako desítky dalších cestujících s lehčím poraněním. Později byl jako jediný viník nehody odsouzen a putoval na několik let do vězení.
Vůz stáhli z provozu
Tatra T1 byla vůbec první moderní československou tramvají vyráběnou v závodě na pražském Smíchově od roku 1952. Jen rok po nehodě na Špejcharu byl tento typ vozu vyřazen z provozu a ve vozovém parku dopravního podniku ho definitivně vystřídaly modely T2 a T3. + 10 OTV Tramvaj Tatra 1 Tatra T1 v Praze nejezdí již od roku 1983.
Víte, že...
...tramvajová nehoda na Špejcharu je druhou nejtragičtější v české historii? K té nejhorší došlo 13. července 1947 v Ústí nad Labem, kde po vykolejení soupravy zahynulo 30 lidí!