Už jste slyšeli o „Trash Patrols“? Tyto uklízecí čety brázdí naši republiku

Společnost McDonald’s, která letos spustila projekt Naše protože, jehož hlavním cílem je komunikace udržitelných aktivit, se rozhodla přímo zapojit i do dění v regionech. Motivuje a aktivně podporuje proto své franšízové partnery i zaměstnance restaurací v úklidu vytipovaných lokalit a zároveň sbírá podněty od zákazníků na další zanedbaná a po úklidu volající místa. Vnímáte své okolí a jeho stav? Zapojte se i vy!
Úklidové čety, takzvané Trash Patrols, jsou skupiny zaměstnanců restaurací McDonald’s a dobrovolníků, kteří uklízí ve svém volném čase vybraná místa. Jen za letošní léto se jich zapojilo na 450 a na 23 místech po celé České republice zatím sesbírali více jak 140 pytlů plných odpadků včetně starých pneumatik. Ačkoliv je měsíc září obecně zasvěcen úklidům veřejných prostor, nenechte se mýlit, projekt Trash Patrols je celoročním projektem společnosti McDonald’s.
Úklidové čety vyrazily do boje
Známé obrázky kelímků v přírodě či papírové sáčky od oběda poházené po cestách je něco, s čím se restaurační síť léta potýká. McDonald’s už roky úklid kolem restaurací iniciuje, ale nyní se rozhodnul rozšířit svou aktivitu i do nejbližšího okolí. „Záleží nám na tom, kde žijeme, jak naše okolí vypadá a co tu zanecháme dalším generacím. Uklízíme proto nejen v rámci našich restaurací, ale i oblíbená místa v okolí. Má to smysl a pokud by to alespoň jednoho z jedinců, kteří odpadky s nezájmem a bezhlavě odhazují, zaujalo nebo dokonce změnilo, budeme rádi,“ říká Eva Huyen Haasová stojící za skupinou, která uklízela spolu se svými zaměstnanci zříceninu Windsor v Ústeckém kraji. A to právě na popud zákazníků, kteří společnost na sociálních sítích na problematiku upozornili.
„Oceňujeme všechny dobrovolníky, kteří se s námi do úklidu pouští. Ať už v rámci Trash Patrols nebo sami za sebe. Bylo velmi inspirativní sledovat, jak se k nám během úklidu v Divoké Šárce přidávali neznámí lidé a kolemjdoucí, kteří tu byli jen na procházce. Dostali do ruky pytel a hned mohli i oni udělat něco pro přírodu. Tohle mě baví. Když se navzájem můžeme motivovat," doplňuje Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s ČR a SK, která restaurace se svým týmem zásobuje úklidovými pomůckami.

A proč to děláte vy?
Udržitelnost je pro společnost McDonald’s dlouhodobým tématem. I právě proto přišla letos s kampaní Naše protože, v rámci které, nejenže prezentuje své cíle a konkrétní udržitelné kroky, ale také sbírá důvody Čechů, proč jim na naší krajině a planetě Zemi záleží. Pro McDonald’s je důležitý každý jeden tento důvod a je jedno, zda je zákazníků restaurací nebo široké veřejnosti. A vězte, že McDonald’s má co říct, vždyť už desítky let prosazuje šetrný přístup k přírodě. Právě proto servíruje své jídlo v obalech z recyklovaného a certifikovaného papíru, za své zákazníky i dodavatele třídí odpad a posílá jej k dalšímu zpracování, plastové nádobí jako kelímky, brčka a příbory nahradila papírovými a dřevěnými. Více na www.naseprotoze.cz, kde můžete sdílet i právě i to vaše „protože“.