Start nové škodovky kazí nedostatek: Fabia je v prodeji, čipy ale chybějí...
Okolo 4700 závazných objednávek, svěží vzhled a skvělé recenze. To provázelo včerejší start prodeje čtvrté generace Škody Fabia.
Zájemcům, kteří si vůz závazně objednali, ale brzy zmrzl úsměv na rtech. Ve stejný den totiž časopis Škodovácký odborář oznámil, že došly čipy a automobilka od 27. září přerušuje výrobu. Jestli a jak se nedostatek čipů projeví právě na dodávkách nových fabií, zatím nevíme. Jasné ale je, že se noví zájemci o fabii budou muset obrnit trpělivostí. Sehnat v současné době škodovku totiž není jen tak.
„Kvůli výpadkům v dodávkách dílů se nám nedaří dokončovat vozy a dodací lhůty se kvůli tomu prodlužují. Kvůli novým ohniskům koronaviru v Asii dochází k opětovnému zavírání závodů na výrobu polovodičů. Z tohoto důvodu zastavíme v týdnu 39 výrobní linky v závodech Mladá Boleslav a Kvasiny. To znamená, že část vozů, které si zákazníci nakonfigurovali a objednali, bude dodána opožděně,“ říká Pavel Jína ze Škody Auto s tím, že se společnost snaží minimalizovat dopady výpadku. Pro ty, kteří chtějí vůz hned, existuje prý řešení. „Je zde možnost vybírat ze čtyř tisíc nových skladových vozů nebo z certifikovaných ojetin,“ doporučuje Jína.
Barvám vládne šedá
Podle informací automobilky 70 % dosavadních zájemců o novou fabii zvolilo výbavu Style, nejžádanější jsou vozy s tříválcem 1,0 TSI 70 kW (95 k) a pětistupňovou manuální převodovkou. Mezi barvami kraluje grafitová šedá.
Fabia bude trhák
Oproti předchozí verzi je čtvrtá generace vozu větší, úspornější i bezpečnější. Nabízí více místa pro posádku i zavazadla. „Nová fabia se opravdu povedla. Je to vůz, který ohromí prostorem i dospělým jízdním projevem,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Stojí 329 900 korun
Nová fabia se začíná prodávat se základní cenou 329 900 Kč. Zájemci o větší zavazadlový prostor si budou muset vystačit s Fabií Tour Combi odvozenou od předchozí generace fabie, která vyjde na 334 900 Kč.
Čipy chybí všem
S nedostatkem čipů se potýkají všechny automobilky působící v Česku. V tomto týdnu stojí třeba kolínská Toyota, problémy hlásí i Hyundai, který ale výrobu dosud nepřerušil. Podle odborníků klesla produkce vozů v tuzemsku jen kvůli čipům v prázdninových měsících meziročně o 39 %. Kvůli nedostatku polovodičů se letos v ČR vyrobí o zhruba 140 000 aut méně.