Petře (23) z Plzně neseděla žádná podprsenka, a tak si ji sama ušila: Jiné prádlo už nenosí!
Člověk by jí mohl závidět ledasco. Krásnou postavu a milý úsměv, cílevědomost, vytrvalost, svéhlavost i nezkrotné životní tempo a úspěchy. Přesto Petra Lorencová (23) působí až neuvěřitelně skromným dojmem. Nad tím, že každoročně získává na plzeňské právnické fakultě stipendium za skvělé studijní výsledky a aspiruje tak na červený diplom, jen mávne rukou. A o tom, že v pouhých dvaadvaceti letech začala podnikat, aniž by s byznysem měla větší zkušenosti, mluví, jako to nebylo nic výjimečného. Jenže tahle slečna výjimečná je. Stejně jako to, co dělá. Zhruba před rokem totiž doslova doma na koleni začala šít podprsenky, v nichž se každá žena cítí sexy.
Petřino všestranné nadání se začalo projevovat už v dětství. Chodila na házenou, hrála volejbal, stolní tenis, zajímala se o výtvarné umění i hudbu. A ačkoli obdivovala profesi módní návrhářky, nikdy ji nenapadlo, že by se jí jednou mohla stát i ona.
„Ještě na základní škole jsme se s rodiči rozhodli, že půjdu na osmileté gymnázium. V té době jsem si také poprvé vyzkoušela fotomodeling,“ skládá sympatická bruneta střípky svého dospívání. „V patnácti letech už je na začátek v téhle branži pozdě. V lepších agenturách jsem to navíc zkoušela až v osmnácti. Nemyslím si, že bych byla nějak extra úspěšná. Fotila jsem jen kolekce pro svatební salóny a eshopy s oblečením – taková klasika,“ dodává skromně Petra. Jenže to byl právě fotomodeling, který způsobil, že si ušila svou první podprsenku.
První podprsenka skončila nezdarem
Loni v červenci už za sebou měla úspěšně dokončený druhý ročník plzeňských práv a užívala si prázdnin. „Přítel odjel na dovolenou, a já tak měla spoustu volného času sama na sebe a na práci,“ vzpomíná Petra. „Potřebovala jsem sehnat nějaké nové spodní prádlo na focení, a tak jsem se vydala do obchodu. Chtěla jsem si vybrat podprsenku, která bude něčím neobyčejná, svůdná a která mě nebude nikde škrtit nebo omezovat v pohybu. Proto se mi líbil typ bralette, který je pohodlný, bez kostic a vycpávek. Jenže když jsem si podprsenky v obchodech zkoušela, žádná mi neseděla. Ve všech jsem vypadala jako malá holčička v lambádě.“
Ještě během nákupů si řekla, že podprsenku zkusí ušít sama. Druhý den nakoupila potřebný materiál, vzala nit a jehlu a pustila se do práce. To, co z několikahodinového úsilí nakonec vzniklo, se ale podprsenkou snad ani nazvat nedalo.
„Byla černá, krajková, podkrytá saténem, který se ale strašně třepil. A vůbec jsem neodhadla velikost. Látka mi nepokryla ani bradavky,“ směje se Petra, když popisuje svůj první výtvor. „Ačkoli vypadala hrozně, věděla jsem, že když změním materiál, bude to fungovat.“
Petře se sice všichni smáli a odrazovali ji od dalších pokusů, ona to ale nevzdala. Naopak požádala o radu svou babičku, jejíž maminka byla vyučená švadlena. Babička jí vysvětlila, jak při šití správně postupovat, rozdíly ve vlastnostech jednotlivých druhů látek si sama nastudovala. Zanedlouho si na sebe Petra oblékla přesně takovou podprsenku, pro niž původně mířila do obchodu. Ani ta nepovedená ale neskončila v koši. Petra ji má schovanou, aby jí navždy připomínala nelehké začátky.
Testování na kamarádkách
„Propadla jsem tomu. Šila jsem víc a víc, testovala střihy a materiály na kamarádkách, ale pořád to nebylo ono. Jenže pak nastal zlom. Vychytala jsem střih a asi dvacet mých kamarádek mi nezávisle na sobě potvrdilo, že se v prádle cítí komfortně a přitažlivě. A co víc – že se to líbí i klukům. To bylo přesně to, co jsem chtěla,“ říká Petra. Tehdy si uvědomila, že by její prádlo nemusely oblékat pouze kamarádky. Zařídila si živnostenský list a začala shánět peníze na rozjezd vlastní značky. „Tehdy jsem si uvědomila, že je potřeba konat. Ne jenom čekat, co mi spadne do klína.“
Začínající podnikatelka si do začátků půjčila peníze od babičky, něco také měla našetřeno z brigád. Koupila si nový šicí stroj a letos v únoru spustila vlastní webové stránky, na kterých si kdokoli může její prádlo objednat.
Fotografie na eshop si nafotila sama. „Mám už nějaké zkušenosti s focením podobných snímků, ale je pravda, že tohle byla moje první zkušenost, kdy jsem se ukazovala jenom v prádle,“ odpovídá Petra na otázku, zda se při focení nestyděla. „S fotografem Honzou Svobodou, který mi s první kampaní pomáhal, byla skvělá spolupráce. Myslím, že mě tam i hezky upravil,“ dodává se smíchem.
Celý příběh Petry najdete v tištěném Aha! pro ženy. V prodeji jen za 8,90 Kč.
Kde Petru najdete?
Podprsenky, které Petra Lorencová vyrábí, si můžete prohlédnout a objednat na internetových stránkách www.lorii.cz. Sledujte Petru také na Instagramu, kam každý den přidává zajímavá videa i ze „zákulisí“ pod nickem lorii.cz.
Co jsou T-Mobile Rozjezdy?
T-Mobile rozjezdy je soutěž pro začínající podnikatele. Součástí projektu jsou bezplatné semináře, poradenství od expertů i materiální odměny. Letos proběhl již 7. ročník.