Karel Roden: MANIPULACE A TLAK NA DIVÁKA
Bude to biják, při kterém běží mráz po zádech, a to velmi rychle. Komorní thriller Promlčeno režiséra Roberta Sedláčka (48) má tempo, napětí a Karla Rodena. A neobvyklé téma promlčení zločinů v českém trestním právu. Film získal v Americe, ve Florencii i Cannes několik cen a Karel Roden v New Yorku cenu pro nejlepšího herce.
Karel Roden odhaluje dávný zločin, v roli záhadného muže se vrací po dvaceti letech na pár hodin do Prahy, aby zde nalezl jistou mladou ženu a vypořádal se s minulostí. V pátrání mu pomáhá rozhlasová moderátorka, která jeho příběh dostane do svého živě vysílaného pořadu. Během Radkova vyprávění je do pochmurného příběhu vtažena nejen ona, ale i pražská kriminálka a další aktéři dlouho zapomenutých událostí.
Z Rodena se stane indián ve stejnojmenném filmu
Tajemství a emoce
„Ve filmu je motiv krimi, záhada, tajemství a emoce. A překvapivé rozuzlení. Tedy vše, co má obsahovat dobrý thriller,“ uvádí režisér Robert Sedláček. Je to prý asi první český film, který se odehrává takřka v reálném čase. „Za hodinu a půl, které sedíte v kině, se odehrají čtyři skutečné hodiny. Nevím, jestli jiný film měl ty ambice odehrávat se dějově tady a teď v přímém přenosu. Tím je to atraktivní,“ dodává Sedláček.
Tlak na diváka
Igor Bareš, herecký protivník Rodena, hraje advokáta Kříže, první evidentně zápornou postavu. Rodena musíte zkoumat, abyste ho pochopili. Jde tady nejen o motiv promlčení či odpouštění, ale také o manipulaci. „Skvělá je jednotná linka času. Při sledování cítíte časový tlak, který udržuje diváka po celou dobu v totálním napětí,“ míní Bareš. Nevydechneme si. A vidíme, jak se necháme i mimoděk dostat pod tlak ve svých životech. A že máme třeba také osobní tajemství, které směřují k promlčení a naší úlevě.
Focení plakátu k filmu Promlčeno