Reality show deníku Aha! Boj o kila poslanců: Škromach (ČSSD, 125 kg) a Petruška (ODS, 106 kg) se vsadili a hubnou. | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

neděle 3. července 2022

Svátek slaví Radomír, zítra Prokop

Reality show deníku Aha! Boj o kila poslanců: Škromach (ČSSD, 125 kg) a Petruška (ODS, 106 kg) se vsadili a hubnou.

Zdeněk Škromach (ČSSD, 178 cm)Původní váha: 124,9 kgAktuální váha: 124,4 kgSázka: Zhubne na 119 kg
Zdeněk Škromach (ČSSD, 178 cm)Původní váha: 124,9 kgAktuální váha: 124,4 kgSázka: Zhubne na 119 kg

PRAHA – Tak to se moc nepovedlo! Ačkoli poslanci Zdeněk Škromach (ČSSD) a Daniel Petruška (ODS) slíbili, že zhubnou, a dokonce mezi sebou v přítomnosti deníku Aha! uzavřeli sázku, za prvních čtrnáct dní se jim to moc nezdařilo.

Petruškova dieta: Přibral 1,2 kg!

Tak to se moc nepovedlo! Ačkoli poslanci Zdeněk Škromach (ČSSD) a Daniel Petruška (ODS) slíbili, že zhubnou, a dokonce mezi sebou v přítomnosti deníku Aha! uzavřeli sázku, za prvních čtrnáct dní se jim to moc nezdařilo. V pražské posilovně Factory Pro, kam jsme teď s oběma poslanci vyrazili, jsme provedli kontrolní převážení. Škromach za první dva týdny shodil půl kila, Petruškovi se ale »podařilo« 1,2 kg přibrat!

Daniel Petruška vážil na začátku sázky 106,2 kg a rozhodl se zhubnout o 4 kg. Zdeněk Škromach vážil 124,9 kg a zavázal se shodit 6 kg. Kdo závazek nesplní a po třech měsících hubnutí prohraje, bude tomu druhému nosit tašku, sveze ho trakařem po Sněmovní ulici a navíc věnuje nějakému dětskému domovu měsíční diety ve výši 10 000 Kč.

Během uplynulých 14 dnů jsme oba poslance nechali, aby si sami poradili, jak umí. Oba svorně plánovali: „Přidáme na pohybu, zredukujeme večerní jídlo.“ A výsledek? Zdeněk Škromach zhubl půl kila a teď váží 124,4 kg. Daniel Petruška naopak přibral na 107,4 kg! „Já si to schovávám na finiš, aby to bylo napínavější,“ hájil Petruška své ztloustnutí.

Abychom oba trochu povzbudili v jejich snažení, vyrazili jsme s nimi do fitcentra Factory Pro na pražském Smíchově. A oba poslanci se tam pod vedením cvičitelky Šárky Konvičkové pořádně zapotili. A aby toho nebylo málo, nechali jsme pro ně odborníky připravit speciální dietní jídelníček, díky kterému by zaručeně měli shodit. „Jak to tak vidím, první večer jsem bez večeře,“ smutnil Daniel Petruška, který na pár týdnů musí zapomenout na svoje nejoblíbenější jídlo – škubánky s mákem. Zdeněk Škromach bude zase muset oželet zamilovaný uherák i marcipán. Aby se ale úplně nezhroutil, museli jsme ho uklidňovat, že v »hubnoucím« jídelníčku bude i maso. Jestli oba poslanci nepodváděli a opravdu se jim podařilo něco zhubnout, zjistíme zase za čtrnáct dní. Máteli nějaké nápady, jak by mohli hubnout lépe a radostněji, pošlete nám je na emailem na adresu: aha@ahaonline.cz.

Keto dieta: Co to je a jak pomůže zhubnout právě vám?

Jídelníček pro politické tlouštíky

1. den
  • Snídaně: bílý jogurt, 2 mandarinky, čtvrt misky cornflakes.
  • Oběd: Čtvrt pečeného kuřete bez kůže s 2 menšími kopečky rýže natural, rajčatový salát s cibulí, ochucený solí, pepřem, olivovým olejem a vinným octem.
  • Večeře: Čekankovohruškový salát s hermelínem
2. den
  • Snídaně: 2 plátky celozrnného chleba, miska sýru Cottage, 2 plátky drůbeží šunky.
  • Oběd: Zeleninový salát s restovaným kuřecím prsem se zálivkou z nízkotučné zakysané smetany, drceného česneku, soli a pepře.
  • Večeře: 2 větší kopečky rizota (uvařená rýže natural s krůtím či kuřecím masem, dušeným hráškem a kukuřicí) posypané 30% strouhaným eidamem, nakládaná červená řepa.
3. den
  • Snídaně : 2 míchaná vejce na cibulce, 1 plátek celozrnného chleba, kávová lžička másla.
  • Oběd: 1 hamburger z mletého hovězího masa, 2 větší vařené brambory, okurkový salát se zálivkou z olivového oleje, vinného octa, soli a pepře.
  • Večeře: Ovocný salát
4. den
  • Snídaně: 2 plátky celozrnného chleba s 2 lžičkami rostlinného tuku a 3 lžičkami medu.
  • Oběd: 1 větší kuřecí prso zapečené s půlkou červené papriky, 2 plátky sýru Mozzarela, divoká rýže.
  • Večeře: Salát Capresse (mozzarelu a rajčata nakrájíme na plátky, osolíme, opepříme, zakápneme olivovým olejem, vinným octem a posypeme bazalkou).
5. den
  • Snídaně: Čtvrt misky cornflakes, ovocný jogurt.
  • Oběd: Těstoviny smíchané s restovaným česnekem, chilli papričkami a olivovým olejem.
  • Večeře: 1 porce zelné polévky
6. den
  • Snídaně: 2 volská oka s opečenou drůbeží šunkou, 1 plátek celozrnného chleba.
  • Oběd: 1 porce kuřecího vývaru.
  • Večeře: Dušená brokolice zapečená s 30% eidamem, 2 větší vařené brambory.
7. den
  • Snídaně: 3 kusy ovoce – banán, mango, mandarinka.
  • Oběd: Brambory zapečené s kuřecím masem a 12% smetanou.
  • Večeře: Řecký salát (paprika, rajče, okurka, černé olivy, balkánský sýr).
8. den
  • Snídaně: 1 porce ovesné kaše s 2 kusy ovoce.
  • Oběd: Filet z lososa s dušeným špenátem, 2 šťouchané brambory.
  • Večeře: 2 plátky celozrnného chleba, tvarohová pomazánka s bylinkami.
9. den
  • Snídaně: 2 míchaná vejce s 3 plátky drůbeží šunky a cibulkou, 1 krajíc knäckebrotu s 1 lžičkou másla.
  • Oběd: Paella (rizoto s kuřecím masem i plody moře).
  • Večeře: Cibulová polévka zapečená s 30% eidamem.
10. den
  • Snídaně: 1 menší zapečená celozrnná bageta plněná mozzarelou a rajčaty.
  • Oběd: Rajčatový krém (podusíme rajčata, žluté papriky, orestujeme česnek, chilli papričku, přilijeme zeleninový vývar, osolíme, opepříme, přidáme tymián, bobkový list).
  • Večeře: Čtvrtka grilovaného kuřete, čtvrt hrníčku rýže natural.
11. den
  • Snídaně: Bílý jogurt s pokrájeným banánem a ořechy.
  • Oběd: Špagety s listovým špenátem a smetanovou omáčkou (12% smetana).
  • Večeře: Salát z ledového salátu s rajčaty a tuňákem.
12. den
  • Snídaně: Čerstvá ovocná šťáva z 2 jablek, 2 mrkví, 1 grapefruitu.
  • Oběd: Masové kuličky s rýží (smícháme mleté hovězí zadní s vařenou rýží, ochutíme pažitkou, chilli papričkou a 2 lžícemi sojové omáčky, vaříme v páře 30 minut).
  • Večeře: Čočka nakyselo s vařeným vejcem.
13. den
  • Snídaně: Tvarohová rybí pomazánka, 2 krajíce celozrnného chleba.
  • Oběd: Kuřecí prsa s jarní zeleninou, divoká rýže.
  • Večeře: Vaječná omeleta s rajčaty a pažitkou.
14. den
  • Snídaně: 1 porce ovocné rýžové kaše.
  • Oběd: Rizoto s houbami a rozmarýnem.
  • Večeře: 2 menší kuřecí špízy (kuře, paprika, cibule, okurka) s 1 větší bramborou.
Další zásady
  • Denně vypít alespoň dva litry vody (příp. neslazené limonády, čaje, ředěné džusy). Pít hlavně před jídlem.
  • Kromě hlavních jídel si dát nejméně dvě (případně čtyři) malé svačiny (dopoledne i odpoledne) – ovoce, zeleninu, jogurt, müsli tyčinku bez polevy…
  • Jíst naposledy dvě hodiny před usnutím.

Autor: Jana Vozábová
Foto Aha! – Martin Přibyl

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.