Stařence drzí prodejci vyhrožovali obstavením důchodu: Vezmi čističku, nebo plať!

Navlas shodný scénář s podomními prodejci jako Anna Fendrštátová (79, deník Aha! psal 13.11.) zažila Edita Pecinová (78) z Kadaně. Její dcera Jaroslava Jahodová napsala, že i její mamince vlezlí prodejci vnutili čističku kohoutkové vody. Za odstoupení smlouvy se dožadují 5 000 korun bez dokladu a starou ženu telefonicky šikanují.
„Volají mi obden, naposledy ve středu, abych zaplatila pět tisíc korun pokutu, jinak mi sáhnou na důchod,“ bojí se seniorka Pecinová. Stařenka po třech mozkových mrtvicích a pohybující se o hůlce z šikany prodejců nespí a musí brát prášky.
Čističku kohoutkové vody, kterou ji prodejci přivezli jako výhru, vůbec nechtěla. „Přivezli ji a zamontovali,“ popsala stará žena. Předtím ji namluvili, jaký hnus ji teče z kohoutku místo vody. Posléze prodejci nahráli snahu čističku odvézt, avšak za pět tisíc korun bez dokladu. Bez toho ji nechtěla vydat, tak ji písemně a telefonicky šikanovali dál.
Aha! zasahuje
„Je to standardní postup a musíme nějak kompenzovat náklady. Čističku vody může demontovat jen odborný pracovník,“ vysvětloval Ondřej Veselý z firmy Balamia. Po rozhovoru s reportérkou Aha! nakonec změnil názor. „Čističku vody od paní Pecinové odvezeme a nebudeme chtít žádné storno poplatky,“ řekl a dodal, že v případě Anny Fendrštátové (79) z Kadaně firma Balamia už od smlouvy odstoupila v plném rozsahu. „Byl to komplikovaný případ,“ dodal Veselý.
Pravník Mgr. Patrik Bauer radí:
„Musíte napsat, že smlouva byla uzavřena v omylu, když prodejci tvrdili, že jde o výhru a dotyčný má v bytě špatnou vodu. Uzavřená smlouva se stává neplatnou. V tomto činu lze spatřit podvodné jednání. Za účelem svého cíle využili prodejci tísně a důvěřivosti staršího člověka, což je amorální.