Většina e-shopů »nehraje« fér: Na tyhle obchody dejte pozor!

Počet internetových obchodů roste jako houby po dešti. A s tím narůstá počet eshopů, které se snaží zákazníka »oblafnout«. Pracovníci České obchodní inspekce (ČOI) jen během prvního pololetí letošního roku objevili nedostatky hned u 460, tedy 81 %, z 567 kontrolovaných obchodů! Ve většině případů se jednalo o neposkytnutí povinných informací, zavádějících údajů či nedodržení podmínek reklamace.
Sedmero úspěšného nákupu
1. Nikdy neplaťte předem! Zboží si nechávejte posílat na dobírku.
2. Pozor na slevy! Neobjednávejte velmi levné zboží, může jít o padělky.
3. Opatrnost se vyplatí! Při platbě kartou buďte obezřetní.
4. Vybírejte obchodníka! Pokud nakupujete opakovaně, snažte se využívat služeb těch, s nimiž jste byli v minulosti spokojeni.
5. Zboží jen nepoškozené! Při převzetí zásilky zkontrolujte neporušenost obalu. Porušenou nepřebírejte.
6. Zboží lze vrátit! Při nákupu přes internet máte ze zákona právo u většiny zboží od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jeho převzetí. Vrátit je musíte nepoužité a nepoškozené.
7. Nechte si poradit! Hledejte na stránkách obchodu logo APEK či SAOP, nákup je pak bezpečnější. S dotazem se můžete obrátit na Sdružení obrany spotřebitelů (www.spotrebitele.info).