K zámku ve Slavkově se sjely historická vozidla: Krása s vůní benzinu

Celý život měl sen, že si pořídí historické auto. Dopřál si ho ale až před třemi lety. Petr Pavlů (62) z Loučky u Vizovic si koupil Pragu Piccolo z roku 1932. Předvedl ji včera na Veteranfestu ve Slavkově.
„Vyvezl jsem manželku na Hostýnek i na Pálavu. Je to skvělé auto,“ pochvaloval si. To Jiří Gavlas z Kopřivnice (61) vlastní Lea-Francis Westland coupe z roku 1948 teprve rok. „Jel jsem si kupovat původně jiné auto, ale hned vedle stál tento unikát. Vyrobeno jich bylo jen 29 a dochovaly se pouze tři. Toto mělo navíc i originální dokumentaci. Rozhodně koupě nelituji,“ řekl.
Drahá láska
Majitelé veteránů nechtějí mluvit o tom, jakou jejich auta mají hodnotu. Obvykle hodně vysokou. U pojízdné Pragy Piccolo z roku 1932 se pohybuje kolem 1,7 milionu korun. U Lea-Francis Westland coupe se blíží milionu. Zajímavostí je, že cena v době výroby nyní po přepočtu odpovídá částce tři miliony.
Máte veterána?
Veterán není jen staré auto, musí splňovat kodex Mezinárodní federace historických vozidel. A to: 1. Je minimálně 30 let staré. 2. Je zachované a udržované v historicky věrném stavu. 3. Není užíváno ke každodenní přepravě. 4. Z těchto důvodů je součástí technického a kulturního dědictví.